Forradalom a keresőpiacon? A Yahoo! válaszokat adna, nem linkeket

2009. május 20. 15:00

A Yahoo szerint a jelenlegi keresőszavakra adott linkek kora lejárt: a fogyasztók nem kismillió válaszlehetőséget akarnak a kérdéseikre, hanem rendes válaszokat.

Prabhakar Raghavan, a Yahoo Labs és a Yahoo Search Strategy vezetője szerint legalábbis ez lehet a jövő keresőinek iránya. Sajnos kész fejlesztés még nincs e téren, de a stratégia lassan körvonalazódik.

A tervek szerint a jövő keresője adatokat gyűjtene az általa meglátogatott webhelyekről, majd információcsomaggá alakítaná őket és így adná vissza a felhasználóknak. Például egy étterem oldaláról begyűjtenék az ott fogyasztható ételek listáját, a nyitvatartási órákat és minden egyéb fontosat, majd ezeket egyben dobná vissza a kereső válaszként.

A Yahoo az organizáláshoz természetesen saját algoritmusokat is felhasználna, de reményei szerint a munka nagy részét elvégzik az olyan nagy site-ok, mint a Facebook. Utóbbi például olyan mikro-formátumokat használ, melyek megmondják például a keresőnek a felhasználó vezeték- és keresztnevét és néhány egyéb adatát.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 25. szombat
Eufrozina, Kende
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?