13 °C Budapest

Amway: a titokzatos cég, ahol Vértes András ügynökösködött

2009. március 25. 19:30

Sajtóhírek szerint Vértes András, az MSZP egyik miniszterelnök-jelöltje és felesége Amway-termékekkel - tisztítószerekkel, illetve szépségápolási cikkekkel házalt. Az Amway azonban jóval több ennél: igaz, sajátos módszerekkel dolgozik, mégis világszerte komoly sikereket ért el.

A legfrissebb hírek szerint Vértes András miniszterelnök-jelölt, a GKI Gazdaságkutató Intézet elnöke és felesége, Árvai Ágota Amway-termékekkel - tisztítószerekkel, illetve szépségápolási cikkekkel házalt. Kapcsolataik révén elérték a smaragd fokozatot is a hálózatban. Az elismerés átvételekor másodállásukról így vallottak: elkötelezettek az Amway-üzlet iránt, amelyben leginkább a korlátlan fejlődés perspektívája vonzza őket. Az internetes fórumokon egyes hozzászólók szerint a termékbemutatókon Vértes többször próbálta személyes ismertségét latba vetni az emberek meggyőzésére.

             Vértes András és felesége az Amway kiadványában

                                  (Fotó: amwaywiki.com)


Az Amway Magyarország honlapja szerint több mint 45 évvel ezelőtt két fiatal amerikai vállalkozó, Rich DeVos és Jay Andel olyan tervet készített, amely bárki számára lehetővé tette saját üzlet beindítását kiváló minőségű termékek értékesítésével, és ugyanezen lehetőség más emberek számára történő felkínálásával. Ez a különleges üzleti lehetőség tette lehetővé az Amway számára azt, hogy a világ egyik vezető, közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata legyen.

Az Amway jelenleg több, mint 450 exkluzív termékkel és szolgáltatással, modern globális megrendelő és elosztó hálózattal támogatja az Ön üzletét, továbbá több, mint négy évtizedes tapasztalattal rendelkezik, hogy szükség esetén az Ön segítségére legyen.

A wikipédia adatai szerint a cég és leányvállalatai 2008-ban 8,4 milliárd dolláros bevételt könyvelhettek el.

A vállalat az egyik legjobb példája az úgynevezett multi level marketingnek. A multi-level marketing (MLM) - gyakran nevezik network marketing néven is - egy nem hagyományos értékesítési forma, a vásárlás ösztönző marketingformák egy elterjedt változata.

Az MLM rendszer lényege, hogy az értékesítés személyesen és több szinten történik. A rendszer lényegében egy független termékforgalmazókból álló hálózat, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül - direkt módon - juttatja el a fogyasztókhoz.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az MLM alapötlete: egy termék elégedett fogyasztója a terméket továbbajánlja, ezért jutalékot kap, s amennyiben azok, akiknek továbbajánlotta szintén sikeresen továbbajánlják a terméket, azok jutalékából is jutalékot kap. Ily módon egy sikeres, többszintű fogyasztói/ügynöki hálózatot maga alá építő egyén komoly jövedelemre tehet szert, sőt egy ponton túl már nem is kell foglalkoznia termékeladással, mivel a hálózatban lévő eladások jutalékaiból is komoly jövedelemre tesz szert. Ezek után pedig már csak a hálózatának fenntartásával, a hálózat eróziójának csökkentésével kell foglalkoznia.

A multi level marketinget sokszor hasonlítják a piramisjátékhoz: ami közös az MLM és a piramisjáték esetében, hogy a hierarchiában alacsonyabb szinten álló tagok pénzt juttatnak a magasabb szinteken levők felé, és ahogy a rendszer egyre lejjebb épül, elvileg mindenki jövedelemhez jut mindaddig, amíg van lehetőség új tagok toborzására.

Ugyanakkor a legfontosabb különbség, hogy az MLM rendszerben forgalmazó ügynököknek kettős feladata van: amellett, hogy új tagokat szerveznek be a hálózatba, a hálózat által forgalmazott termékek eladását is meg kell szervezniük. A piramisjátékkal szemben, ahol csak az új tagok befizetéseiből képződnek a csúcson állók bevételei, az MLM hálózatba így folyamatosan áramlik a termékek termelői és fogyasztói ára közötti különbözet, tehát elvileg lehetséges, hogy mindenki nyer vele.

Az MLM válalkozások hatékony ösztönzőrendszerrel motiválják a tagokat (kitüntetések, közösség elötti dicséretek...), ami sokáig ellensúlyozhatja, a bevétel elégtelenségét. Az Amway-nél a smaragd fokozat -amellyel Vértes is rendelkezik- nagyjából a hierarchia közepén helyezkedik el.

Forrás: wikipédia

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 20. hétfő
Friderika
38. hét
Szeptember 20.
A gyermekek világnapja
Szeptember 20.
Biztosítási világnap
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. szeptember 19. 17:45