20 °C Budapest

Botrányosan olcsó a Lidl: mi áll a háttérben?

2009. március 23. 05:40

A Lidlnek senki sem tud ellenállni? A napokban megjelent hirdetésében 20 fajta terméket árul 100 forintért a Lidl, egyes árucikkek 44 százalékos kedvezménnyel kaphatók. Az olcsóságáról híres német üzletlánc élete igazi sikertörténet, amit azért jónéhány botrány is tarkít. 

 

Mit tudhat a vállalat, melynek alapelvei a multik közhelyszótárának legdíszesebb példáját jelentik: "A vevők elégedettsége formálja tetteinket."

Az 1930-as évek elején Németországban Josef Schwartz élelmiszerkereskedő céget alapított, Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgrosshandlung néven. Néhány év múlva csatlakozott hozzá egy nyugdíjas tanár, Ludwig Lidl, közösen pedig létrehozták a Lidl & Schwarz Élelmiszer Nagykereskedést.A tomboló gazdasági világválság idején az alapítók üzleti stratégiája az volt, hogy ellátják az elszegényedett, a rohamtempójú infláció miatt szenvedő családokat olcsó, mégis a körülményekhez képest jó minőségű élelmiszerrel.

Később a vállalat tevékenysége több területre vált szét: a diszkont-élelmiszerüzlethálózat a Lidl cégnév alatt, illetve a hipermarketek és önkiszolgáló áruházak a Kaufland és Handelshof néven váltak ismertté.

1977-ben Josef Scwarz fia, Dieter Schwarz megalapította a Lidl&Schwarz-ot, amit ma is ismerünk. Az első Lidl diszkontáruház 1973-ban nyílt meg Ludwigshafenben, a nagy konkurens, az Aldi mintájára. Schwarz ekkor megvette a Lidl nevet apja társától.

A 80-as évek végéig tartó erőteljes németországi és a 90-es évek elejétől fokozódó nemzetközi expanziónak köszönhetően mára Európa szinte összes országában találkozhatunk Lidl- áruházakkal.

Üzleteit megtalálhatjuk Írországtól Szlovákiáig, Svédországtól Görögországig. A hírek szerint azonban a gazdasági válság lelassította a vállalat terjeszkedését, így az is elképzelhető, hogy csúsztatják a Kanadába, Mexikóba és Ausztráliába irányuló bővülési terveket.

 

A Lidl-országok (Forrás: wikipedia)


Kelet-Európa viszont továbbra is a közeljövő céljai közt szerepel, így hamarosan találkozhatunk a kék- sárga- piros felirattal Románia, Bulgária, a volt Jugoszláv országok, és a Balti-államok területén is (forrás: wikipedia).

Magyarországon a Lidl a 2004-es piaci megjelenés óta több mint száz üzletet nyitott, és a cég folyamatos üzlethelyiség-keresése mutatja, hogy ez a szám biztosan növekedni fog -persze egyelőre még távol vagyunk Németországtól, ahol ötezernél is több üzletükben vásárolhatunk.

Az olcsóság titka

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 27. hétfő
Adalbert
39. hét
Szeptember 27.
Idegenforgalmi világnap
Szeptember 27.
A Google születésnapja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?