5 °C Budapest

Botrányosan olcsó a Lidl: mi áll a háttérben?

2009. március 23. 05:40

A Lidlnek senki sem tud ellenállni? A napokban megjelent hirdetésében 20 fajta terméket árul 100 forintért a Lidl, egyes árucikkek 44 százalékos kedvezménnyel kaphatók. Az olcsóságáról híres német üzletlánc élete igazi sikertörténet, amit azért jónéhány botrány is tarkít. 

 

Mit tudhat a vállalat, melynek alapelvei a multik közhelyszótárának legdíszesebb példáját jelentik: "A vevők elégedettsége formálja tetteinket."

Az 1930-as évek elején Németországban Josef Schwartz élelmiszerkereskedő céget alapított, Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgrosshandlung néven. Néhány év múlva csatlakozott hozzá egy nyugdíjas tanár, Ludwig Lidl, közösen pedig létrehozták a Lidl & Schwarz Élelmiszer Nagykereskedést.A tomboló gazdasági világválság idején az alapítók üzleti stratégiája az volt, hogy ellátják az elszegényedett, a rohamtempójú infláció miatt szenvedő családokat olcsó, mégis a körülményekhez képest jó minőségű élelmiszerrel.

Később a vállalat tevékenysége több területre vált szét: a diszkont-élelmiszerüzlethálózat a Lidl cégnév alatt, illetve a hipermarketek és önkiszolgáló áruházak a Kaufland és Handelshof néven váltak ismertté.

1977-ben Josef Scwarz fia, Dieter Schwarz megalapította a Lidl&Schwarz-ot, amit ma is ismerünk. Az első Lidl diszkontáruház 1973-ban nyílt meg Ludwigshafenben, a nagy konkurens, az Aldi mintájára. Schwarz ekkor megvette a Lidl nevet apja társától.

A 80-as évek végéig tartó erőteljes németországi és a 90-es évek elejétől fokozódó nemzetközi expanziónak köszönhetően mára Európa szinte összes országában találkozhatunk Lidl- áruházakkal.

Üzleteit megtalálhatjuk Írországtól Szlovákiáig, Svédországtól Görögországig. A hírek szerint azonban a gazdasági válság lelassította a vállalat terjeszkedését, így az is elképzelhető, hogy csúsztatják a Kanadába, Mexikóba és Ausztráliába irányuló bővülési terveket.

 

A Lidl-országok (Forrás: wikipedia)


Kelet-Európa viszont továbbra is a közeljövő céljai közt szerepel, így hamarosan találkozhatunk a kék- sárga- piros felirattal Románia, Bulgária, a volt Jugoszláv országok, és a Balti-államok területén is (forrás: wikipedia).

Magyarországon a Lidl a 2004-es piaci megjelenés óta több mint száz üzletet nyitott, és a cég folyamatos üzlethelyiség-keresése mutatja, hogy ez a szám biztosan növekedni fog -persze egyelőre még távol vagyunk Németországtól, ahol ötezernél is több üzletükben vásárolhatunk.

Az olcsóság titka

Készíts karácsonyi filmet Molnár Piroskával és Vilmányi Benettel! (x)

A legtöbb filmrajongó arról álmodik, hogy egyszer majd maga is részt vesz egy film megalkotásában – eljött az ő idejük.

Rengeteg munkavállaló készül most erre: már ezt is kaphatnak a bónusz mellé

Már csak pár hét van karácsonyig, így minden cégnél napirenden van a kérdés, hogy milyen formában köszönjék meg a dolgozók egész éves munkáját.

A Brancs megmondja: ezek kellenek, hogy megvalósítsd vállalkozás ötleted

A Brancs kampányait készítő szakemberekkel beszélgettünk arról, hogy mi a receptje egy sikeres vállalkozásnak.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 10. szombat
Judit
49. hét
December 10.
Az emberi jogok napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?