A kormány rendeletmódosítási tervezete szerint 2026 januárjától emelkedik a műszaki vizsgák során fizetendő környezetvédelmi hozzájárulás díja.
Talán sokaknak meglepő lehet, de egy friss elemzés szerint Magyarországon nem a budapestiek ülnek a legtöbbet dugóban. Ami már kevésbé okozhat meglepetést, hogy a különböző kontinensek nagyvárosainak forgalma sokkalta több időt rabol el az emberek életéből, mint a hazai városokéi.
Az INRIX új elemzése szerint 2017-ben egy átlagos budapesti ingázó 24 órát volt kénytelen a dugóban ülve eltölteni. Ez egyáltalán nem tűni kevésnek, ugyanakkor ezzel az értékkel nem Budapest bizonyult a legforgalmasabb magyarországi városnak: Debrecenben 1 órával többet, 25 órát töltöttek dugókban az emberek. Az elemzésben szereplő magyar városok közül Nyíregyháza végzett a harmadik helyen a maga 21 órájával. A kelet-magyarországi várost Pécs követi 15 órával. Az összeállításban az utolsó helyen Kecskemét áll, furcsamód 0 órával.
Persze senki sem szereti, amikor az erős forgalom miatt képtelenség haladni, azonban ha a fenti értékeket összehasonlítjuk néhány nagyváros adataival, akkor azonnal kiderül, hogy a hazai állapotok még jóknak nevezhetőek. Ha a nemzetközi adatokat nézzük, akkor az elemzés szerint Los Angeles áll a lista élén, ahol 2017-ben 102 óra volt a dugóban eltöltött órák átlagos száma.
Ehhez képest a hatalmas dugóiról híres-hírhedt Moszkva csak a második helyen végzett a maga 91 órájával. A lista élén viszonylag kevés az európai város: Moszkván kívül London (74 óra), Párizs (69 óra) és Isztambul (59 óra) szerepel a legforgalmasabbak között.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








