10 °C Budapest

Kiderült: ennyit kaszál Zamárdi a Balaton Soundon

2014. június 12. 14:00

Magyarországon több ezer fesztivált rendeznek évente: ezek a rendezvények turisztikai szempontból is kiemelten fontosak, legyen szó a legkisebbekről vagy a legnagyobbakról, 5-től 5 ezer főig - hangzott el csütörtökön, a Kinek jó a fesztivál - avagy hogy jön ki a matek című kerekasztal beszélgetésen.

Az persze a szakemberek számára is gondot jelent, mit is nevezünk pontosan fesztiválnak: szinte minden település rendez valamilyen fesztivált, de sokszor egy-egy falusi búcsút is így neveznek. A szándék persze érthető: imázsformáló erővel bírnak ezek a rendezvények, ezáltal a település képét formálhatják, hosszú távú népszerűségi (és gazdasági) növekedést érhetnek el a fesztiválokkal.

A fesztiválok persze nem csak önmagukban értékelendők: egy-egy rendezvény jelentősen felpörgetheti a környék idegenforgalmát, például a szálláshelyek is profitálhatnak a nagyobb eseményekből (bár statisztikailag a legtöbben egy napra látogatják ezeket a rendezvényeket).

Csákovics Gyula, Zamárdi polgármestere a beszélgetésen elmondta: a város esetében például a legjelentősebb az idegenforgalomból származó bevétel. A településen megrendezett Balaton Sound nem csak Zamárdi, hanem sok környező település számára is komoly bevételt jelent, sőt, a fesztivál egy új lendületet adott az egész balatoni térségnek.

A polgármester példaként említette, hogy a fesztivál közvetlen közelében levő kis bolt korábban azt fontolgatta, hogy bezár, de a rendezvény első évének sikere egyértelműen a további működésre, sőt, bővítésre, fejlesztésre ösztönözte őket. A helyi lakosok egyre inkább hozzászoknak a fesztiválozókhoz, elfogadják őket, sokaknak  - például a kispénzű nyugdíjasoknak - a ház/szoba-kiadás jelentős bevételi forrás.

Zamárdinak közvetlenül a fesztivál 60 millió forintos bevételt jelent, de a befizetett adóbevétel (idegenforgalmi, iparűzési adó) is komoly pénzeket hoz a településnek. A város a fesztiválnak köszönhetően az év többi szakaszában is népszerű lett, növekszik a vendégéjszakák száma, évi 10-15 százalékkal, egyre többen a neten foglalnak szállást. Zamárdiban december óta nem lehet a Balaton Sound idejére szállást találni (a júliusi rendezvényre pedig már a bérletek is elfogytak).

Fotó: Balaton Sound/Szemerey Bence


Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikai főosztályvezetője hozzátette: a fesztiválok nem csak a külföldi turisták Magyarországra csábítása miatt jelentős szereplői a gazdaságnak, hanem a helyi kisvállalkozások számára is egyre jelentősebb piacot jelentenek, így például munkahelyeket is teremtenek.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Túl nagy a választék

Fülöp Zoltán, a VOLT és a Balaton Sound alapító főszervezője szerint fontos, hogy pontosan meghatározzák a rendezvény profilját (zeneileg, közönségileg, stb.), ezzel lehet elkerülni azt, hogy a különböző nagy rendezvények "kannibalizálják" egymást, azaz ne üsse ki az egyik rendezvény a másikat.

A fesztiválszervező beszélt arról is, hogy a fesztiválok bevételeinek 3-4 pillére van: a jegybevételek (ez náluk a költségvetés 65-75 százalékát jelenti), a szponzori bevételek (körülbelül 20%), a bevételek fennmaradó részét pedig a vendéglátásból/kereskedelemből származó pénzek teszik ki. A negyedik pillér az állami támogatás: a VOLT esetében ez 5 százalékos arányt is elérhet, de a Balaton Soundnál például nem vesznek igénybe ilyen pénzeket.

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a túl sok fesztivál nem tesz jót a piacnak, a fellépőknek és a közönségnek sem. Sokan kellő tapasztalat, felkészültség nélkül vágnak bele a rendezvényszervezésbe, ez pedig meglátszik a minőségen - és így a hangulaton is. A fellépők egy részének pedig kiemelten fontos, hogy milyen rendezvényhez adják a nevüket.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem