Az adventi–ünnepi időszak megnövekedett utasforgalmára készülve a MÁV-csoport több vonalon és távolsági autóbuszjáraton is
A turizmussal párhuzamosan az autókölcsönzők forgalma is drasztikusan visszaesett. A szövetség szerint még az állami segítségre sem jogosult a szektor.
Minimum 50 százalékkal eshet idén a rövid távú autókölcsönzés a 2019-ben elért, rekordnak számító 30 milliárdos árbevételről, ha az év végéig kitart a jelenlegi helyzet - mondta el Sződi János, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) elnöke, az Avalon Rent A Care ügyvezetője a Világgazdaságnak. Tavaly még kb. 7000 bérautót használtak Magyarországon, és több mint 300 ezer bérleti szerződést kötöttek, és még a január is jól indult, a forgalom éves bázison 20-50 százalékkal nőtt. A bővülés februárra 5-10 százalékosra mérséklődött, majd március második felében a turizmussal együtt összeomlott.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 90-95 százalékos mínuszt regisztráltak, az ottani szolgáltatók 2019-ben még napi 600-700 autóbérlést bonyolítottak le. A vidéki autókölcsönzők is 60 százalék körüli esésről számoltak be a MAKSZ-nak.
- jelentette ki az elnök
A szektorban foglalkoztatottak száma meghaladja az 1100-at, ezek a munkahelyek veszélybe kerültek. A javarészben a turizmusra épülő szegmens fennmaradását a bürokratikus akadályok, illetve furcsa módon a szereplők előregondolkodása is nehezíti. A rövid, illetve a hosszú távú bérlés azonos TEÁOR-szám alatt fut. Az utóbbi adja a tevékenység 80 százalékát, ráadásul operatív lízingnek minősül, ami egy gépkocsi-finanszírozási forma, és semmi köze az idegenforgalomhoz.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ezért a járulékelengedések megállapításakor úgy tűnhetett a döntéshozóknak, hogy ezt az ágat nem indokolt bevonni a kedvezményezetti körbe. Ugyanakkor a rövid és a tartós bérletet az elszámolás alapján már könnyű különválasztani: az előbbi ugyanis 80 százalékban külföldieket érint, e tevékenység bevételét exportként kell elkönyvelni.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








