Orosz Tibor érdekvédő az útdíj-megállapodás kapcsán arról beszélt: a fuvarozók nem adtak felhatalmazást, és nem fogadták el a kormány ajánlatát.
Indulhat végre a szörnyű állapotban lévő Gubacsi-híd felújítása: ebből fedezné a kormány a költségét
A kormány újabb költségvetési átcsoportosításokat hajtott végre, amelyek keretében több nagyváros kap támogatást működőképességük megőrzésére, valamint infrastrukturális fejlesztésekre, köztük a Gubacsi vasúti híd felújítására is jelentős forrást különítettek el - szúrta ki a friss Magyar Közlönyben a HVG.
A legújabb határozatok szerint Salgótarján és Eger egyaránt 2-2 milliárd forint vissza nem térítendő egyedi támogatási előlegben részesül működőképességük fenntartása érdekében. A támogatást külön pályázat és kérelem benyújtása nélkül kapják meg a városok.
Békéscsaba több fejlesztési projektre kap forrást, köztük iparterületek fejlesztésére, geotermikus hőhasznosításra és komplex energetikai programra. Szekszárdon pedig infrastruktúra-fejlesztési feladatokra, konkrétan az elkerülő út II. és III. ütemének előkészítésére biztosítanak támogatást a környezetvédelmi engedély megszerzéséig.
A kormány jóváhagyta a rossz állapotban lévő Gubacsi vasúti híd és kapcsolódó létesítményeinek megvalósításához szükséges területszerzési és terület-előkészítési feladatok finanszírozását is. Erre a célra a jövő évi költségvetésből 2 milliárd forintot, majd a következő három évben további 610 millió forintot különítenek el. A határozatok arra utalnak, hogy a felújítás helyett inkább egy új híd építését készítik elő.
A döntések között több uniós társfinanszírozású projekt is szerepel. A soproni vasútállomás kapacitásbővítésére és korszerűsítésére 14 milliárd forintot fordítanak, amelyből 12 milliárd uniós forrás. A TISGRADE nevű közlekedési informatikai program 150 millió forintos költségvetéséből 60 millió származik az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből. A Gubacsi vasúti híd átépítésére és a Csepeli Szabadkikötő kiszolgálására előirányzott közel 38 milliárd forintból pedig 25 milliárd uniós támogatás.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








