A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Az idén eddig 5,4 millió euró (2 milliárd forint) gyűlt össze a turisták belépőjegyeiből Velencében - közölte Michele Zuin, a városvezetés pénzügyekért felelős tagja.
Tájékoztatása szerint több mint 720 ezer, napi díjat fizető látogatót regisztráltak, a bevétel pedig meghaladta a tavalyi évben elért kétszeresét is. Mindemellett 2500 esetben szabtak ki pénzbírságot többek között hiányzó belépőjegyek miatt.
Idén 54 nap volt fizetős a belépés - áprilisi, májusi, júniusi és júliusi hétvégéken, illetve ünnepnapokon - reggel fél kilenc és délután négy óra között. 2025-ben a tavalyihoz képest magasabb volt a tarifa: ha a napidíjat az érkezés előtti negyedik napig kiváltották, akkor fejenként öt eurót kell fizetni. Ha a fizetést az érkezés előtti utolsó három napra hagyták, a fejenkénti ár már tíz euró volt. Kivételek továbbra is a helyi lakosokra, gyerekekre, illetve helyben megszálló vendégekre vonatkoznak.
Az intézkedés célja a tömegturizmus jobb szabályozása. Zuin felhívta figyelmet arra, hogy a napi díjas rendszer második évben is jól működött. A tavalyi fizetős napokon, vagyis 29 nap alatt 485 ezren váltottak belépőjegyet, a város bevétele 2,4 millió euró volt.
A bevételek a működtetési költségek levonásával a városi kincstárba folynak be és a közlés szerint Velence és lakói javát szolgálják egyebek között a közszolgáltatások biztosításán keresztül. Egyelőre nem világos, hogy jövőre is alkalmazni fogják-e a rendszert, amelyet számos bírálat ért a sok kivétel és amiatt, hogy nem szabták meg a látogatók létszámának felső hatát. Velence óvárosában manapság kevesebb mint 50 ezer ember él, évente azonban turisták milliói árasztják el a lagúnák városát.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








