A Fővárosi Kormányhivatal átfogó ellenőrzést indított a csomagküldő szolgálatok ügyfélszolgálatainak működésével kapcsolatban a megnövekedett fogyasztói panaszok miatt.
Új szabályozás lépett életbe több olaszországi repülőtéren, amelyeken már az új generációs szkennereket használják – számolt be róla az Ansa hírügynökség.
Az Enac, azaz az Olasz Polgári Légügyi Hatóság döntése értelmében ezekben a terminálokban mostantól nem szükséges személyazonosító okmányokat – például útlevelet vagy személyi igazolványt – bemutatni a beszálláskor, elég csupán a beszállókártya. A cél a gyorsabb és egyszerűbb beszállási folyamat, ugyanakkor az intézkedés ellenzői arra figyelmeztetnek, hogy így akár visszaélések is történhetnek, például egy másik utas kártyájával is fel lehet jutni a gépre.
Egy másik újítás a háziállattal utazók számára lehet érdekes: elméletben már a nagyobb testű kutyák is felvihetők a repülőgép utasterébe, amennyiben hordozóban helyezik el őket, amelyet az ablak melletti üléshez rögzítenek.
Ez azonban egyelőre csak lehetőség, nem kötelező előírás – a döntés joga továbbra is a légitársaságok kezében van, ők határozzák meg, hogy élnek-e ezzel a lehetőséggel, és ha igen, milyen feltételek mellett, illetve milyen díjat számítanak fel érte.
A legfontosabb változás azonban azokat az utasokat érinti, akik gyakran cipelnek magukkal folyadékot – legyen szó italról, kozmetikumról vagy ajándékról. Július 26-tól ugyanis megszűnt a korábbi, 100 milliliteres korlátozás azokon a repülőtereken, ahol már az új típusú szkennereket használják. Ennek köszönhetően immár gond nélkül fel lehet vinni a fedélzetre nagyobb kiszerelésű termékeket is, például olívaolajat, bort, pisztáciakrém-likőrt vagy éppen limoncellót. A könnyítés az alábbi repülőtereken érvényes:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Milánó Malpensa, Milánó Linate, Milánó Bergamo, Róma Fiumicino, Catania, Bologna és Torino.
Fontos azonban figyelembe venni, hogy ha valaki olyan átszállással utazik, ahol még nem alkalmazzák ezeket az új berendezéseket, akkor a korábbi szabályok maradnak érvényben. Ilyen esetekben könnyen előfordulhat, hogy a túllépett mennyiségű folyadékot a következő ellenőrzésnél elveszik, vagy az utasnak külön díjért kell feladnia poggyászként.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








