Legutóbb még hatan is voltak, most egy afrikai légiós sem kapott meghívót hazája válogatottjába az afrikai kontinenstornára.
Elképesztő dolgot találtak a kutatók a föld alatt: majdnem 140 méter hosszú és 40 méter széles
Nagy földalatti, meleg vizű tavat fedeztek fel cseh kutatók Albánia déli részén, közel az albán-görög határhoz, a Vromoner régióban - közölte Monika Vondráková, a kutatást támogató Neuron alapítvány igazgatója Prágában sajtótájékoztatón.
A cseh felfedezők által Atmosnak elnevezett barlangrendszerben található gyógyvizes tó 138,3 méter hosszú, 42 méter széles és a mérések szerint 83 350 hektoliter vizet tartalmaz - ismertette a kutatás eredményét Vondráková. A cseh kutatók azt állítják, hogy nagy valószínűséggel ez az egyik legnagyobb gyógyvizes földalatti tó a világon.
A kiterjedt földalatti barlangrendszert, amelybe az Atmos mellett a Sulfur, Breska és a Kobyla barlang is tartozik már 2021-ben felfedezték, de átkutatása anyagi támogatások hiánya miatt évekig elhúzódott. A barlangrendszer részletes feltérképezését csak a tavalyi évben sikerült befejezni, amikor a 18 tagú kutatócsoport a Neuron alapítvány segítségével beszerezhette az összes szükséges műszert és elvégezhette a munkát.
Az eddig ismeretlen barlangrendszer az albán-görög határhoz közeli hegységben található. A földalatti gyógyvizekhez egy sziklás szakadék több mint száz méter mély üregéből kiáramló pára vezette el a kutatókat, amelyet drónfelvételeken vettek észre. Ezt a szakadékot Atmosnak nevezték el, és amikor sikerült leereszkedniük a barlangba, ott több meleg vizes forrást találtak, amelyek vizei később egy patakban egyesültek. A patak folyását követve akadtak rá egy nagy földalatti barlangban a tóra.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








