A hidegpárna miatt napokig marad a szürkeség, a karácsony pedig az átlagosnál melegebb lehet.
2024 februárjában a turisztikai szálláshelyeken (kereskedelmi, magán- és egyéb szálláshelyeken) 883 ezer vendég 2,2 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 23, a vendégéjszakáké 19%-kal magasabb volt az egy évvel korábbinál. A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldivendég-éjszakáké 24%-kal emelkedett. 2024. január–februárban a belföldi vendégek 11, a külföldiek 18%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a turisztikai szálláshelyeken, mint az előző év azonos időszakában.
2024. februárban a vendégek száma összességében 23, a vendégéjszakáké 19%-kal nőtt a turisztikai szálláshelyeken. A vendégéjszakák 74%-át a kereskedelmi szálláshelyek adták, ahol a forgalom 18%-kal volt nagyobb az előző évinél. A magán- és egyéb szálláshelyeken 21%-kal több vendégéjszakát regisztráltak, mint egy évvel korábban.
A belföldi vendégek száma 16, a vendégéjszakáké 14%-kal nőtt az előző év azonos hónapjához képest. A vendégek száma 455 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 1,0 millió volt a turisztikai szálláshelyeken; ezen belül a kereskedelmi szálláshelyeken 360 ezer vendéget és 798 ezer vendégéjszakát regisztráltak. Utóbbiak 82%-át szállodákban töltötték el, ahol a vendégéjszakák száma 22%-kal magasabb volt az egy évvel korábbinál. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött belföldivendég-éjszakák száma 9,1%-kal nőtt 2023 februárjához mérten. A belföldivendég-éjszakák száma a Bük–Sárvár turisztikai térségben 26%-kal bővült, míg Tokaj és Nyíregyháza térségében 2,0%-kal csökkent az előző évhez képest. A Balatonnál 25, Budapesten 9,9%-kal emelkedett a turisztikai szálláshelyeken eltöltött belföldivendég-éjszakák száma.
A külföldi vendégek száma 30, a vendégéjszakáké 24%-kal emelkedett az előző év azonos hónapjához viszonyítva. A turisztikai szálláshelyekre érkezett 428 ezer vendég 1,2 millió vendégéjszakát töltött el, amelyek közül 319 ezer vendéget és 835 ezer vendégéjszakát a kereskedelmi szálláshelyeken regisztráltak. Utóbbiak 85%-át szállodákban töltötték el, ahol a vendégéjszakák száma 24%-kal meghaladta az egy évvel korábbit. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött külföldivendég-éjszakák száma 30%-kal nőtt 2023 februárjához mérten. A külföldivendég-éjszakák száma valamennyi turisztikai térségben bővült az előző évhez képest, a legnagyobb mértékben Debrecen, valamint Tokaj és Nyíregyháza térségében 63, illetve 55%-kal. Budapesten 26, a Balatonnál 9,3%-kal emelkedett a turisztikai szálláshelyeken eltöltött külföldivendég-éjszakák száma.
Összesen 16 660 turisztikai szálláshely, ezen belül 1 986 kereskedelmi, illetve 14 674 magán- és egyéb szálláshely fogadott vendégeket. A kereskedelmi szálláshelyek közül 868 szálloda és 851 panzió volt nyitva február egy részében vagy egészében.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








