Olyan kilátópontokat gyűjtött össze, ahonnan páratlan rálátás nyílik Magyarország legmagasabb hegységeire.
Az energiaválság egyik legnagyobb vesztese, a Covid-ot követően ismét a szállodaipar. A jelenlegi előrejelzések szerint, ha nem változik a gazdasági helyzet, a szállásadók 30-50 százaléka kénytelen lesz bezárni. Vidéki szálláshelyeket kerestünk fel, hogy megtudjuk: bezárnak vagy túlélik-e valahogyan a téli hónapokat – írja a HelloVidék.
A magánszállásadókat képviselve, a Vidéki vendégházak Facebook csoport alapítójaként Btyk Nicole is válaszolt az oldal kérdéseire. Szerinte átlagosan minimum 30 % áremelkedésre lehet számítani, a munkaerőhiány, a megnövekedett bérigény és az emelt rezsiköltségek miatt. Nem lehet arról sem megfeledkezni az árak boncolgatásakor, hogy a vendégházak tulajdonosainak is elfogytak a tartalékaik, hiszen két év Covid okozta mínuszait kell behozniuk.
Rengeteg vidéki szállásadó a végleges bezárást fontolgatja. A legfőbb problémát a növekvő rezsiköltségek és a bérköltségek jelentik számukra. Az újra megjelenő adózási költségek tovább nehezítik a szállásadók helyzetét. Lehetséges megoldás sajnos nincs most ebben az esetben. Vagy van tartalékuk és átvészelik az őszi-téli szezont, vagy bezárnak.
A jövőt nagyban fogja befolyásolni, hogy a szállodaipar mit lép. Amennyiben drasztikusan árat emelnek, netán bezárnak, talán a tehetősebb rétegből is csapódik hozzájuk vendég. Az más kérdés, jó-e az nekik, ha olyan vendég érkezik, aki a 4*-os szállodákhoz szokott. Sok a kérdés, nem tudják mi lesz, de minimum kb. 30%-os áremeléssel kalkulál a téli időszakra. A sok tapasztalat után nézzük, hogy mit hozhat a jövő és milyen megoldásokkal lehet spórolni?
Ha tetszett ez a cikk, akkor olvasd tovább a HelloVidék oldalán!
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








