Vámháborútól banki költségekig, fagyiáraktól pihenőnapig: számos témában kérdeztük az olvasók véleményét 2025-ben is.
Elindult a nemzetközi vonatjegyek online értékesítése, az első úti cél Ausztria - közölte a MÁV csütörtökön a vállalat honlapján.
A tájékoztatás szerint a magyarországi jegyértékesítésben új szemléletet képviselő Start Ausztria jegyek célja, hogy a jegyváltást ne bonyolítsák az eltérő felhasználási feltételek, ne kelljen feltétlenül sorba állni a pénztáraknál, vagy a pályaudvari jegynyomtató automatáknál.
Az utasok a MÁV mobilalkalmazással tudják kiválasztani a számukra időben és árban megfelelő utazási lehetőséget, és azt akár néhány kattintással megvásárolhatják - írták a közleményben. A MÁV applikációban először csak a közvetlen vonattal elérhető célállomásokra nyílt meg a vásárlás lehetősége, várhatóan a decemberi menetrendváltástól bővül a választható állomások köre. A kedvezményes menetjegy kizárólag a rajta feltüntetett napon közlekedő határátlépő vonatra, valamint Ausztriában a csatlakozó vonatokon érvényes - írja a MÁV.
Közölték, a jegyvásárlás kényelmesebbé, környezetbarátabbá tétele érdekében a MÁV-Start elkötelezett az online felületek fejlesztése mellett. A MÁV-Start külföldi menetjegyek köre az ősz során előreláthatóan német, svájci, cseh, szlovák, lengyel, román, horvát és szlovén úticélokkal is bővülni fog. Ezek a teljes ausztriai kínálattal együtt az év végétől már nemcsak a mobilalkalmazásból, hanem a megújuló internetes értékesítési felületről is elérhetőek lesznek.
A MÁV applikációjából a bevezetése óta több mint 7,7 millió vonatjegyet vásároltak, 2019 decemberétől már bérletek is vásárolhatók az alkalmazáson keresztül, amelyből eddig 9 ezret értékesítettek. A MÁV applikáció 2020 első öt hónapjában az előző év azonos időszakának adataihoz képest megduplázta részesedését az eladott jegyekből és a bevételből is - tájékoztatott a vasúttársaság.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








