5 °C Budapest
Így lesz a 8 milliós kecskeméti Merci 15 a szalonban: teszten az új CLA

Így lesz a 8 milliós kecskeméti Merci 15 a szalonban: teszten az új CLA

2020. március 12. 05:55

Egészen egyszerűen duplázhatod meg a kinézett autó árát: egy kis ez, egy kis az, és máris milliókkal nő a számla. Ha nem elégszel meg az alapfelszereltséggel, ezzel számolni kell. Videón prezentáljuk a jelenséget, és cikkünkből az is kiderül, hogy mit tud a belépő-szintű Mercedes, milyen extrákat tartogagat a legújabb CLA-osztály!Autót vennél, de nincs elég pénzed? Nézz szét a Pénzcentrum kalkulátorában (x)

A Mercedes CLA már csak azért is különleges helyet foglal el a magyarok szívében, mert teljes egészében Kecskeméten készül, magyar kezek által. Ezt a modellt szokás a belépő szintű Mercedesnek is nevezni, hiszen a CLA-nak az egyik legalacsonyabb az alapára: 8,3 millióért már el lehet hozni a legkisebb motorral, a legszerényebb felszereltséggel, de ahogyan a videóban is látható, az árcédula elég hamar fel tud kúszni ennek akár a duplájára is. Az alábbi videóban tételesen meg is mutatjuk, hogy mi mennyibe került a tesztautón.

Sokan vitatják a CLA létjogosultságát, a formájától is fanyalognak páran, utóbbi rám is igaz volt egészen addig, ameddig nem láttam meg élőben az autót - úgy már teljesen emészthető, sőt vagány is! Közömbös senki nem marad a négyajtós kupé iránt, annyi biztos. Igen, az elmúlt pár évben már meg kellett barátkozni a gondolattal: egyre nagyobb teret nyernek a négyajtós kupék, az előző CLA-ból is elfogyott vagy 800 ezer darab, ami remek ajánlólevél az új modellnek is.

Érdemes a helyén kezelni az új, belépő szintű Mercit: fogadjuk el, ez egy imázstermék, amit arra terveztek, hogy a német felső-közép jogsis-korú gyerekeinek legyen mit hajtania. A high-tech megoldások is megerősítik: ez az autó elsősorban azoknak készült, akiknek előbb volt okostelefonja, mint jogosítványa. Arról nincs információ, hogy a régi "Mercedes-bázis", az ún. német nyugdíjasok mit szólnak a gyártó új irányához, de szerkesztőségi tapasztalatok alapján 50 alatt mindenki imádja az új modellt.

A Pénzcentrum autóhitel kalkulátor segít gyorsan és egyszerűen eligazodni különböző bankok ajánlatai között KATT!

Bár maga a CLA az A-osztály alapjaira épül, egyáltalán nem érződik kicsinek, sőt, megtapasztalhatjuk benne a híres "hajóérzést". És bizony jó, hogy a tesztautóban volt tolatókamera, mert anélkül elég nehézkes lett volna kilátni hátrafelé - köszönhetően a meredek szögben beeső hátsó szélvédőnek. Sajnos ez a kupéforma egyik hátránya, de a prémiumért meg kell szenvedni, ugye. A másik hátulütő a szűkös fejtér, ami hátul érzékelhető, főképp 180 centis magasság fölött. Ellenben a lábtér teljesen élhető, 4 felnőtt gond nélkül el tud lenni az autóban, ha nem a Harlem Globetrottersről van szó.

Tetkós lábszár, merdzsós lifestyle

Ahogy már fentebb említettem: a CLA egy imázstermék, de annak nem utolsó! És valljuk be, a prémiumság pont ebben rejlik: többet, jobbat adni, mint mások - kényelemből és showelemből pedig a majdnem 16 millió forintos tesztautóban sem volt hiány. A belseje már az új, egységes Mercedes-dizájn, az anyagok minősége természetesen kifogástalan, a dizájn hozza az aktuális trendet, ahogyan egy prémiumterméknél azt illik. És talán a csillagos márkának van az egyik legjobb belső hangulatvilágítása a piacon, a LED-csíkok baromi látványosak - főképp nyilván este -, de egyben a durvább színkombinációk sem zavarnak vezetés tekintetében.

Az MBUX nevű multimédia-rendszer is kimagaslóra sikeredett, főképpen a két 10,25 colos kijelző. Jó, lehetne azon lovagolni, hogy az autóiparnak kb. 10 évre volt szüksége arra, hogy iPad-szintű kijelzőket tudjon beépíteni a járművekbe, de károgás helyett inkább örüljünk, hogy elérkezett a pillanat. A drágább kategóriában sem találkozhatunk szebb kijelzőkkel, és a rendszer is gyors, remekül kezelhető.

A "Hey, Mercedes!" parancsszóval életre kelthető a mesterséges intelligencia, aki ugyan csak angolul tud - vélhetően nemsokára magyarul is megtanul a Mertci -, de rengeteg funkciója van a klíma hőfokától kezdve a napfénytető árnyékolóján át a GPS-ig és a telefonig. Oké, a rendszer nem tökéletes, minden esetre komoly támpontot jelenthet ahhoz, hogy mi vár ránk a jövőben. Ahogyan a kiterjesztett valósággal operáló navigáció is futurisztikus: az első kamera képére nyilakat vetít ki, hogy merre kell haladni, hol kell kanyarodni. Ez olyan helyeken volt baromi hasznos, ahol még életemben nem játram, és nem egyértelmű, hogy a bonyolult kereszteződés melyik ágába kell kikanyarodni. Arról nem is beszélve, hogy a kameraképen a házszámok is realtime mennek a házszámokra kivetítve, ami szintén rendkívül hasznos.

Ennyit fogyaszt

A CLA is osztozik a Nissan-Renault-Dacia trió által használt 1,33 literes, négyhengeres turbómotorral, ami talán a legjobb a kategóriában. A 163 lóerő és a 250 Nm bőven elég mindenre, és az autó is egyszerre vaan hangolva úgy a sebességre, mint a városi dugóban araszolásra. A hajó-feeling miatt konkrétan az autópályatempó csupán vánszorgásnak tűnik a CLA-ban. A hétfokozatú automataváltó finoman pakolgatja a fokozatokat, az egyetlen gyengepontja, hogy pár másodpercet gondolkodik, ha az előre-hátramenet között kell váltani.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A fogyasztási adatok egészen barátiak, pályán 130-as tempónál 6-6,5 litert mutatott a számítógép, miközben dugóban araszolva sem mentünk 8-9 liter fölé a komfort-módban. Sportban ez kb. 10-20 százalékkal megugrik, de nomen est omen: sokkalta dinamikusabb lesz tőle a kocsi, a váltó pedig tovább engedi forogni a motort.

Összességében

Nincs kétség: a CLA egy divattermék, lehet menőzni a szomszédnak, elvinni a haverokat egy körre sport módban. De egyben mondjuk egy családnak is, hiszen a csomagtér mérete (460 liter) ezt is lehetővé teszi, ahogyan az utastérben is elfér két-három gyerek is. Pontosan azt adja a kompakt-kategóriában, amiért a Mercedes imázstermékeit imádni szokták az emberek.

Ebben a kategóriában pedig az árazás másodlagos szempont, hiszen nem az árcédula, hanem a formavilág adja el magát az arra érzékeny célcsoportnak. Nincs kétség, aki megteheti, és beleszeret, az akkor is meg fogja venni, ha 300 ezer forint a tetőablak. Benne ülni, vezetni pontosan olyan jó, ahogyan a Mercedestől elvárná az ember, és a benne lévő technológiára sem lehet panasz.

Az már más kérdés, hogy a tesztautó 15,3 millió forintos árából már akár egy nagyobb E-osztályt is lehet venni, vagy igazándiból bármi mást. És itt jön a képbe a forma...

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. április 17. szombat
Rudolf
15. hét
Április 17.
Hemofília világnap
Április 17.
Cirkuszok világnapja
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?