A szálló por miatt az ország több pontján veszélyessé vált a levegő minősége ezekben a városokban.
Ugyan még mindig inkább telefonon rendelnek taxit a fővárosiak, de egyre többen használnak valamilyen taxirendelő mobilalkalmazást is - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az elvárásoknak megfelelően új, hasznos funkciókkal bővült a taxitársaság applikációja, így akár már közvetlenül is felhívhatjuk a sofőrt az alkalmazáson keresztül, ha nem találjuk az autót.
Átlagosan 7 kilométert tesznek meg az utasok taxival egy alkalom során, ami nagyjából 3 ezer forintba kerül - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az 1000 fős, reprezentatív közvélemény-kutatás során a budapestiek közlekedési applikáció használatát és taxizási szokásait vizsgálták.
A válaszadók több mint fele évente legalább egyszer taxizik, főként alkalomszerűen, a számlát nem céges kártyával, hanem saját zsebből fizetik. Bár a budapesti felnőtt lakosság többsége még mindig az évtizedek óta megszokott telefonos, diszpécseres módszert választja, de ahogy az életük más területén, úgy a taxirendeléskor is egyre többen részesítik előnyben a digitális megoldásokat. A válaszadók legtöbbje egy-két, utazáshoz használt alkalmazást tölt le a telefonjára.
A legnépszerűbb a Google Maps, majd ezt követi valamilyen forgalomfigyelő applikáció vagy a tömegközlekedést előnyben részesítők esetében a BKK-futár. Mindezek mellett a válaszadók 26 százaléka használ valamilyen taxirendelő appot is. Több mint kétharmaduk szerint ugyanis ezzel a megoldással sokkal gyorsabban lehet nemcsak taxihoz, de információhoz is jutni, hiszen könnyebben lehet ellenőrizni, hogy mikor érkezik meg az autó.
A legfontosabb elvárás egy taxirendelő alkalmazással szemben, hogy pontos és megbízható legyen - derült ki a felmérésből. Ezt követi, hogy gyorsan érkezzen meg az autó, valamint könnyű legyen használni a felületet. Érdekesség, hogy az applikáció gyorsasága nem a Z, hanem az Y-generációnak a legfontosabb, a korosztály 72 százalékánál ez döntő szempont. A könnyű használhatóság és az utazás várható költségének kalkulálása a felnőtt korosztályok körül az X-generáció tagjai számára leginkább döntő tényező.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Főtaxi Magyarországon először indított mobil alkalmazást a taxis piacon 2015-ben. Az applikáció, az utazóközönség igényeit követve, további új funkciókkal bővült. Az alkalmazáson belül a "csendes sofőr" bekapcsolásával például diszkréten jelezhetjük, ha éppen nincs kedvünk csevegni az utazás során.
A felhasználóbarát kialakítás miatt a jövőben kuponok kezelésére is lehetőség nyílik, melyeket különböző promóciók keretein belül (jelenleg kaparós sorsjegy formájában) kaphatnak a felhasználók, de a jövőben a névnaposok ily módon való köszöntését is tervezi a cég.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








