Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Magyarország messze a legrosszabbul teljesít a közlekedés üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentéséről szóló tervében. Ez derül ki az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) mai napon nyilvánosságra hozott jelentéséből, amelyben a 28 uniós tagállam ilyen jellegű tervezeteit veti össze.
A közlekedés 2016-ban az Európai Unió teljes széndioxid-kibocsátásának 27 százalékát adta, tehát a kitűzött éghajlatvédelmi célokat aligha lehet elérni a közlekedési kibocsátások jelentős csökkentése nélkül. Ezt a célt is szolgálnák a Nemzeti Energia- és Klímatervek (NEKT): ezekben az összes tagországnak be kell mutatnia mindazokat az intézkedéseket, melyekkel a széndioxid-kibocsátást az uniós előírásoknak megfelelő mértékben csökkentik a különböző ágazatokban - adta hírül közleményében a Levegő Munkacsoport.
A T&E (amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja) korábban készített egy ajánláscsomagot az EU részére a közlekedés széndioxid-mentesítésére 2050-ig. Most ezzel vetették össze az eddig elkészült NEKT-tervezetek közlekedésre vonatkozó intézkedéseit: meghatározott szempontok szerint pontozták ezeket. Ha egy NEKT teljes egészében tartalmazza a T&E ajánlásait, akkor összesen 100 pontot kap.
A legjobbnak a holland terv bizonyult 73 ponttal, amihez jelentősen hozzájárult, hogy 2030-tól tervezik kitiltani a robbanómotoros modelleket az új személygépkocsik piacáról.
A magyar NEKT kapta a legkevesebb pontot, mindössze 13-at. Ennek a fő oka, hogy kevés intézkedést említ, és még ezek esetében sem fejtik ki, hogy milyen lépésekkel akarja az ország megvalósítani. Komoly hátránya emellett, hogy bár a Magyarországnak 2030-ig mindössze 7 százalékos kibocsátáscsökkentést kell teljesítenie (2005-höz képest), a közlekedésben nemhogy csökkentést nem tervezünk, de egyenesen 30 százalékos emelkedéssel számolunk.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- állapította meg Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. "A közlekedés széndioxid-kibocsátását azért is érdemes csökkentenünk, mert annak az országnak, amely nem teljesíti a kibocsátáscsökkentési célokat, kvótát kell majd vásárolnia a túlteljesítő országoktól. Sokkal jobb lenne azt a nem kevés pénzt a célt teljesítő intézkedésekre fordítani, mint a büntetést kifizetni belőle" - tette hozzá Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








