Az adventi–ünnepi időszak megnövekedett utasforgalmára készülve a MÁV-csoport több vonalon és távolsági autóbuszjáraton is
A turisztikai ágazat tavalyi rekorderedményei főleg az erős belföldi keresletnek köszönhetők, minden szállodai szegmensben növekedést mértek. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) a telt házas húsvéti időszak után pünkösdkor is hasonló foglaltságot vár - írja a Magyar Hírlap.
A szállodák átlagos foglaltsága országosan két százalékponttal, 61,3 százalékra nőtt 2018-ban az előző évhez képest - mondta el a lapnak Sárvári-Deák Zsófia, a MSZÉSZ főtitkára. A bruttó átlagárak is nőttek, ahogy az országos bruttó bevételek csaknem kilenc százalékkal, 453 milliárd forintra emelkedtek.
A rekorderedmények főleg az erős belföldi keresletnek köszönhetők. Ezt igazolja, hogy a magyar vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma országos szinten 4,3 százalékkal, a külföldieké 1,8 százalékkal nőtt 2017-hez képest. A 2018. évi szállodai vendégéjszakák számának 45,7 százalékát a belföldi vendégek generálták.
Az MSZÉSZ szerint a foglaltság idén is várhatóan a tavalyi szinten alakul, de amiatt, hogy a hosszú hétvége közel esik a nyári szabadságokhoz, illetve a tanévzáráshoz, elképzelhető, hogy több, főleg gyerekbarát szállodában a tavalyi szint alatt marad foglaltságban és bevételekben az idei pünkösdi időszak.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








