Napok óta tart a borús, ködös időjárás, és csütörtökön sem várható változás.
2019. márciusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 4,1, a belföldi vendégek által eltöltötteké 4,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakának magas bázisához képest. A szezonális- és naptárhatás figyelembevételével a külföldi vendégforgalom 1,7, a belföldi vendégforgalom 3,7 százalékkal növekedett. A kereskedelmi szálláshelyek - folyó áron számolt - összes bruttó árbevétele 3,2 százalékkal emelkedett.
Idén márciusban csökkenést tapasztalt a KSH a kereskedelmi szálláshelyek forgalmában - derül ki közleményükből. 2019. márciusban az előző év azonos hónapjához képest:
- A külföldi vendégek száma 2,8, a vendégéjszakáké 4,1 százalékkal csökkent. A szálláshelyekre érkezett 405 ezer vendég összesen 998 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák száma mindegyik szállástípusban visszaesett, amiben szerepet játszhatott, hogy a húsvét az előző évben márciusban volt.
- A belföldi vendégek száma 1,7, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal csökkent. A vendégek száma 451 ezer, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 965 ezer volt. A belföldi vendégforgalom alakulására hatással volt, hogy a bázisévben a március 15-ei hosszú hétvége 4 napos volt, illetve a nagypéntekkel kezdődő húsvéti ünnepek és az iskolai tavaszi szünet kezdete is márciusra esett.
- A szállodák szobakihasználtsága 55,2 százalék volt.
- Az összes bruttó árbevétel folyó áron 3,2 százalékkal (35 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 0,5 százalékkal (19 milliárd forintra) emelkedett.
- Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 13 százalékkal többet, összességében 1,6 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken.
2019. március 31-én az előző év azonos időpontjához képest:
- 22 egységgel kevesebb, 2608 kereskedelmi szálláshely 78 ezer szobával működött.
2019. január-márciusban az előző év azonos időszakához képest:
- A kereskedelmi szálláshelyek 1,2 százalékkal kevesebb, összesen 5,1 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 1, százalékkal (2,6 millió), a belföldi vendégek 1,4 százalékkal kevesebb (2,5 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.
- A szállodák szobakihasználtsága 0,8 százalékponttal, 50 százalékra csökkent.
- A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 6,3 százalékkal több, 92 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








