Az első húsz helyre az agglomeráció településeiből csak Érd fért be, 561 tranzakcióval, míg a régió városai közül csupán Vác és Dunakeszi emelkedik ki, kicsivel...
Vajon milyen általában a magyar sofőrök vezetési stílusa? Egy kutatásából kiderült, mennyire defenzív, azaz előrelátó és nyugodt a magyar sofőr. Valamint az is, mi jellemzi a türelmetlenebb sofőröket. A kutatás eredményeit egy sajtóeseményen mutatták be, amelyen az ORFK képviseletében Berzai Zsolt rendőr alezredes is jó tanácsokkal szolgált az együttműködő közlekedési stílus elsajátításához.
Minden ember saját stílust képvisel a magánéletében, a munkahelyén és az utakon is. A balesetek elkerüléséhez a defenzív, azaz a közlekedésben potenciálisan előforduló, váratlan helyzetekkel szembeni védekező, egyfajta "készenléti állapotú" magatartás a legcélravezetőbb. De mennyire jellemzi a magyar sofőröket ez a defenzív mentalitás? Ezekre a kérdésekre is választ ad a Groupama Biztosító országos kutatása.
Hogy vezetnek a magyarok?
A reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a magyarok fele (51%) együttműködő, nyugodt és előrelátó sofőrnek, vagyis úgynevezett defenzív gépjárművezetőnek tartja magát. A válaszokból ugyanakkor kitűnik az is, hogy bizonyos területeken a magukat defenzív vezetőknek tartók sem viselkednek előrelátóan. Az autósok az ajánlott követési távolság betartásában a legfegyelmezetlenebbek. A városban, átlagos forgalmi körülmények között, 50 km/h sebességnél ajánlott 30-40 méteres távolságot például csupán a vezetők 3 százaléka tartja be saját bevallása szerint.
- ismertette a kutatás további eredményeit Magyar János, a Groupama Biztosító gépjárműbiztosítási főosztályvezetője.A biztosító kutatásából kiderült, a fiatalabbak, vagyis 18 - 39 év közöttiek csupán 47 százaléka tartja magát defenzív sofőrnek. Ez a szám a válaszadók életkorával együtt növekszik, a 60 év fölöttieknél már 54 százalékukra jellemző ez a vezetési stílus.
A budapesti sofőrök csupán 44 százaléka mondható kifejezetten defenzív vezetőnek. Mindeközben a vidéki városok és községek lakosainak több mint fele elővigyázatosabb magatartást tanúsít a közutakon. Ez egyrészt betudható az olyan nagyvárosi sajátosságoknak, mint a felgyorsult életmód, a nagyobb forgalom, vagy a közlekedési eszközök sokszínűsége és az ezzel járó többszörösen megosztott figyelem. Másrészt, a felsoroltakkal párban járó ingerlékenység sem segíti elő a defenzív vezetéstechnikát.
Dugóban "szlalomozik", rátapad az előtte haladóra: ezek nem a defenzív vezetők ismérvei
Mint azt a kutatást is bemutató sajtóeseményen Berzai Zsolt rendőr alezredes elmondta:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Vezetési Stílusteszten alapuló kutatás például megmutatta, hogy a vezetők 92 százaléka az ajánlott 30-40 méteres követési távolság helyett csak 5-10 métert tart maga és az előtte haladó közt 50km/h sebességnél. Továbbá autópályán 130 km/h-val vagy még gyorsabban hajtanak, akár jobbról is előznek. A forgalmi dugóban különösen nehéz türelmesnek maradni és az eredmények szerint, sokan nem is teszik: az autósok 64 százaléka folyamatosan figyeli, melyik sáv halad gyorsabban és egyre abba igyekszik átsorolni. Ha tehát azt vesszük észre, hogy a mögöttünk haladó sofőr "ránk tapad", levillog, dugóban elénk tolakszik, igyekezzünk higgadtak maradni és nem felelni a "provokációra".
Defenzíven, nem csak a volán mögött
Mint azt Berzai Zsolt rendőr alezredes a továbbiakban elmondta: A közúti közlekedés össztársadalmi társasjáték, amelyben mindenkinek be kell tartania a rá vonatkozó szabályokat. Defenzíven nem csak a gépjárművezetőknek tanácsos közlekedni. A közúti forgalomnak éppúgy résztvevői például a gyalogosok és a kerékpárosok, mint az autósok. Például a gyalogosok, ha a zebránál, nem zenét hallgatva a zöld jelzésénél is szétnézve kelnek át, máris defenzív magatartást tanúsítanak. Ugyanígy a biciklisek, ha közúton jó látási viszonyok között is felöltik a láthatósági mellényt.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.