Neked milyen kocsid van?
Hiába a szigorítások, nem engedik el kedvenc autóikat a magyarok
A felnőtt lakosság mintegy egytizede tervez személygépjármű vásárlást a következő 3 évben, ezek több mint háromnegyede várhatóan használt beszerzés lesz. A dízel és az egyéb hajtás aránya magasabb a jövőbeni beszerzési tervekben, mint a jelen állományban, derült ki a GKI Zrt. reprezentatív kutatásából, ami a lakossági mellett az üzleti beszerzési szándékokat is feltérképezte.
A GKI Zrt. az egyik nagy hazai importőr kérésére tavaly ősszel végzett reprezentatív felmérést a lakosság és vállalatok körében a dízel autókkal kapcsolatos attitűdökről, illetve a jövőbeli vásárlási tervekről - ismertette Udvardi Attila, a GKI kutatásvezetője.
A lakossági felmérés adatai alapján a háztartások 9 százaléka tervezi a következő 3 évben gépkocsi vásárlását, vagyis országszerte 373 ezer családnál téma jelenleg az autóvétel. Amennyiben a tervek valósággá válnak, évente 125 ezer adásvételre számíthatunk a piacon, aminek döntő többsége, 77 százaléka várhatóan használt gépjárműve vonatkozik majd, míg újautóhoz a vásárlást tervezők közel negyede, 23 százaléka jut majd.
Ki, és milyen autót vesz?
Nem meglepő, hogy a 350 ezer forintnál nagyobb havi nettó háztartási jövedelemmel rendelkezők körében a legmagasabb a beszerzést tervezők aránya, de a dízeles gépjármű-tulajdonosok körében is az átlagánál többen jelezték a vételi szándékot.
Elsősorban a vidéki városban lakók szeretnének autót vásárolni - közülük 29 százalék újat -, és leginkább a 30-39 év közöttiek. A demográfiai jellemzőket tovább boncolgatva kiderül, hogy az önálló vagy alkalmazott értelmiségiek, köztük leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkező, magasan képzett top menedzserek, középvezetők vagy több beosztottal bíró vezetők, és a gazdagabb inaktívok vannak magasabb arányban a leendő autóvásárlók között.
MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!
Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A beszerzési tervekben a benzines autók dominálnak 71százalékkal, azonban a dízel autókkal kapcsolatos vásárlási hajlandóság is pozitív irányba változott: a dízel és az egyéb hajtás aránya magasabb a jövőbeni beszerzési tervekben, mint a jelen állományban. Dízel gépjárművet a beszerzést tervező háztartások közel 24 százaléka tervez vásárolni. Jönnek fel az alternatív hajtásúak is, az autóvásárlást tervezők 5 százaléka gondolkodik hibrid és elektromos autóban, jobbára használtautó beszerzés útján.
Más a helyzet a vállalati beszerzések, és azon belüli is a tehergépjármű vásárlás terén. Míg a lakosság többsége a benzin üzemű járműveket részesíti előnyben, addig a vállalati szektor esetében jelentős a dízel dominanciája. A legtöbb építőipari vállalat például elképzelni sem tudja a jövőt ezen hajtású járművek használata nélkül. Szintén népszerű a dízel a nagy flottakezelők körében, többnyire a 150-250 fős vállalkozásoknál. Ugyanakkor a szektor szereplői -főként a 150 fő alatti cégek - a hibrid és az elektromos technológiák irányában is nyitottak.
HR Revolution 2021


