Sarki fény tűnt fel az északi égbolton Nagykanizsánál 2024. április 19-én, péntek este.
Minden második magyar, aki külföldre utazik, magával viszi bankkártyáját és használja is azt. A leggyakrabban a bolti vásárlások során fizetünk kártyával, de az éttermekben is sokszor választjuk a készpénzmentes megoldásokat - derül ki egy friss felmérésből.
A Mastercard megbízásából a Free Association Research végzett városi szinten reprezentatív kutatást, mely során többek között a külföldi kártyahasználatról is kérdezték a magyarokat. A kutatásban részt vevők 38 százaléka utazott külföldre a 2017 novemberét megelőző 12 hónapban magáncélból. A bankkártyával utazók 65 százaléka szerint fizetéskor és ATM-es pénzfelvétel során egyaránt hasznos lehet a plasztik. Sőt, 46 százalék a készpénz helyett már inkább a bankkártyát viszi magával, hiszen ha kártyával nem is tud fizetni valahol, inkább ATM-ből vesz fel pénzt, mint hogy valutaváltással bajlódjon. A megkérdezettek 28 százaléka ugyan nem használja külföldi utazásai során a bankkártyát, de biztos ami biztos, magával viszi. Így összességében elmondható, hogy a külföldre utazók több mint háromnegyedének zsebében külföldön is ott van a plasztik.
A külföldi kártyahasználattal kapcsolatos ismeretek is javultak a korábbi évekhez képest. A kutatásban résztvevők kétharmada tisztában van az ezzel kapcsolatos lehetőségekkel. Habár azt csak a megkérdezettek egyharmada tudta, hogy a POS terminálok használatának többnyire külföldön sincs használati díja, így nyugodtan fizethetünk bárhol bankkártyával a pihenés során is. A díjmentes belföldi kártyahasználatról ennél jóval többen tudnak, a válaszadók 2/3-a itt már tisztában van ezzel.
A kutatásból az is kiderült, hogy hol használjuk legszívesebben a bankkártyánkat. Leggyakrabban (71%) a bolti vásárlások alkalmával kerül elő a plasztik, ideértve az élelmiszerboltokat, a ruházati és egyéb üzleteket is. Az éttermi számlákat is előszeretettel egyenlítjük ki kártyával, a megkérdezettek 65 százaléka utazásai során már így tesz. A szállást továbbra is jellemzően előre fizetjük, de az otthoni foglalások során a megkérdezettek 37 százaléka bankkártyával fizette a költségeket, akár online, akár az utazási irodáknál. A kutatásban részt vevők közel fele (43%) a célországba történő utazáshoz (repülőjegy, vonatjegy, autóbérlés, stb.) is bankkártyáját részesíti előnyben a készpénzzel szemben.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell