A hidegpárna miatt napokig marad a szürkeség, a karácsony pedig az átlagosnál melegebb lehet.
Igyekeznie kell annak az utasnak, aki egy kánikulai napon egy BKV-hajó kellemes szellővel átjárt fedélzeten szeretne hazalibegni, az utolsó járatok ugyanis 19 órakor indulnak el a központi állomásokról kifelé. Emiatt gyakran látni este a kikötőkben csalódottan álldogáló embereket, akiket a hajósok lebeszélnek arról, hogy a Batthyány tértől a Jászai Mari téri végállomásig tartó 5 perces útra még felszálljanak (tényleg nem éri meg), vagy a Jászai Mari téren nehezen lekászálódó utasokat, akik azt hitték, hogy Újpestig hajókázhatnak az utolsó hajóval, de nem lehet, mert vége az útnak.
Az Index megkérdezte a BKV-t, hogy ha a dunai hajóközlekedés is a tömegközlekedés része, akkor a szemmel látható igény ellenére miért nem lehet használni a hajókat akkor, amikor a legkellemesebb: a nyári estéken?
A BKV válasza szerint a a hajójáratokat azért indították be 2012-ben, hogy a munkahelyre bejutást, vagy az onnan való hazajutást segítse, ehhez igazították a menetrendet is. Továbbá, bár a közlekedési cég szerint indulás lényegében valóban nincs este hét után, de a hajók a hosszú menetidő miatt nagyjából háromnegyed kilencig érkeznek folyamatosan a Jászai Mari térre.
A válaszból sajnos nem érthető, hogy ha egy megfáradt dolgozó, aki 7 körül végez a központban (vagy mert addig tart a munkaidő, vagy mert túlórázott, vagy mert megivott egy sört a kollégákkal) és haza akarna hajózni Újpestre/Óbudára/Lágymányosra/Ferencvárosba miért tud csak a központi állomások között közlekedni, amikor annak már semmi értelme (rövid, lassú).
A BKV azonban nem mindig ilyen szigorú az utasokkal. Mint a lenti videóból kiderül, télen napközben folyamatosan járnak a hajók (igaz, kevesebb), annak ellenére, hogy senki sem akarja használni őket. Minek is, amikor enyhe nyári szellő helyett fogcsikorgató hidegben kell dideregni rajtuk?
Megkérdezve azokat a forrásokat, akik jobban belátnak a fővárosi hajózási piacba, a következő magyarázatot kaptuk. A BKV hajóit üzemeltető cégeknek így éri meg az üzemeltetés, mert este piacosítani tudják a hajókat (jobb áron működtetni, akár városnéző járatként), így a nappali nyomott árú közhajózás is könnyebben lenyelhető.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Rákérdeztünk erre is a BKV-tól, amire azt a választ kaptuk, hogy az üzemeltető cégeket több körös nyílt pályázati eljáráson választották ki, nem ismerve üzleti megfontolásaikat, szempontjaikat. Ajánlatukban a teljesített üzemórára kellett kitérni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








