Csapadék nem várható, az idő alapvetően száraz marad.
Igyekeznie kell annak az utasnak, aki egy kánikulai napon egy BKV-hajó kellemes szellővel átjárt fedélzeten szeretne hazalibegni, az utolsó járatok ugyanis 19 órakor indulnak el a központi állomásokról kifelé. Emiatt gyakran látni este a kikötőkben csalódottan álldogáló embereket, akiket a hajósok lebeszélnek arról, hogy a Batthyány tértől a Jászai Mari téri végállomásig tartó 5 perces útra még felszálljanak (tényleg nem éri meg), vagy a Jászai Mari téren nehezen lekászálódó utasokat, akik azt hitték, hogy Újpestig hajókázhatnak az utolsó hajóval, de nem lehet, mert vége az útnak.
Az Index megkérdezte a BKV-t, hogy ha a dunai hajóközlekedés is a tömegközlekedés része, akkor a szemmel látható igény ellenére miért nem lehet használni a hajókat akkor, amikor a legkellemesebb: a nyári estéken?
A BKV válasza szerint a a hajójáratokat azért indították be 2012-ben, hogy a munkahelyre bejutást, vagy az onnan való hazajutást segítse, ehhez igazították a menetrendet is. Továbbá, bár a közlekedési cég szerint indulás lényegében valóban nincs este hét után, de a hajók a hosszú menetidő miatt nagyjából háromnegyed kilencig érkeznek folyamatosan a Jászai Mari térre.
A válaszból sajnos nem érthető, hogy ha egy megfáradt dolgozó, aki 7 körül végez a központban (vagy mert addig tart a munkaidő, vagy mert túlórázott, vagy mert megivott egy sört a kollégákkal) és haza akarna hajózni Újpestre/Óbudára/Lágymányosra/Ferencvárosba miért tud csak a központi állomások között közlekedni, amikor annak már semmi értelme (rövid, lassú).
A BKV azonban nem mindig ilyen szigorú az utasokkal. Mint a lenti videóból kiderül, télen napközben folyamatosan járnak a hajók (igaz, kevesebb), annak ellenére, hogy senki sem akarja használni őket. Minek is, amikor enyhe nyári szellő helyett fogcsikorgató hidegben kell dideregni rajtuk?
Megkérdezve azokat a forrásokat, akik jobban belátnak a fővárosi hajózási piacba, a következő magyarázatot kaptuk. A BKV hajóit üzemeltető cégeknek így éri meg az üzemeltetés, mert este piacosítani tudják a hajókat (jobb áron működtetni, akár városnéző járatként), így a nappali nyomott árú közhajózás is könnyebben lenyelhető.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Rákérdeztünk erre is a BKV-tól, amire azt a választ kaptuk, hogy az üzemeltető cégeket több körös nyílt pályázati eljáráson választották ki, nem ismerve üzleti megfontolásaikat, szempontjaikat. Ajánlatukban a teljesített üzemórára kellett kitérni.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








