19 °C Budapest

A BKK-s Futár-kijelzők fele ad már pontos járatérkezési időpontokat

MTI
2014. január 17. 17:21

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Futár-projektje keretében a főbb csomóponti megállókban felszerelt kijelzők fele nyújt már pontos információkat arról, hogy melyik járat mikor érkezik a megállóba - közölte Somodi László, a BKK vezérigazgató-helyettese pénteken a fővárosban.

A Futár (forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer) projektjének jelenlegi állásáról szólva Somodi László elmondta, pénteken 68 megállóban kapcsolják be a kijelzőket, ezzel a kijelzővel ellátott 263 megálló közül már 130-ban tájékoztatnak a következő járatok pontos érkezéséről. Jelezte: Budapesten ötezer megálló van, ezért nem mindegyiknél tudtak felszerelni kültéri vagy beltéri kijelzőket.

Emlékeztetett arra, hogy 2295 járművet szerelnek fel a forgalomirányításhoz és az utastájékoztatáshoz is szükséges fedélzeti egységgel, ugyanakkor a villamosok felszerelése a vártnál lassabban halad, előre nem látható műszaki nehézségek és a közlekedési hatóság engedélyezésének elhúzódása miatt. A már felszerelt autóbuszokon és trolibuszokon automatikus lett az utastájékoztató rendszer, a forgalomirányító diszpécserek pedig pontos információkat kapnak arról, hol van az adott jármű, a 15 másodpercenként frissülő, GPS-alapú helymeghatározásnak köszönhetően.

A rendszer képes arra is, hogy harminc csomópontban beavatkozzon a lámpaprogramba, és előnyben részesítse a közösségi közlekedési eszközöket. Somodi László hangsúlyozta: alapjában véve az autósforgalomra van beállítva a lámpaprogram, de ha a csomópontba ér egy autóbusz vagy trolibusz, akkor azt előnyben részesíti az autókkal szemben.

Elmondása szerint a projekt lezárása a Synergonnal kötött szerződés szerint március 31., ha ez nem teljesíthető, akkor a BKK kötbérezni fogja a kivitelezőt. Jelenleg 92 százalékos a műszaki megvalósulás, a rendszer stabil, a kivitelező egyelőre nem jelezte, hogy ne tudná tartani a március 31-i határidőt.

Somodi László elmondta, a rendszer fejlesztésére többféle lehetőség van: növelni lehet a fedélzeti egységek számát, a BKV-nál működő belső rendszert is integrálni lehet, tetszőlegesen bővíthető azon csomópontok száma, amelyekben működik a lámpabefolyásolás, az elektronikus jegyrendszer adatforgalmát is elbírja a Futár projekt adatforgalma, illetve a modernebb járművek műszaki diagnosztikai adatait is el lehet küldeni, ha erre igény van.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója újságírói kérdésre hozzátette: a Volánbusz egyes agglomerációs járatait is be lehetne vonni a Futárba, de ez egy újabb ütem része lehet. A HÉV-üzem integrálásáról azt mondta, a csepeli vonal egésze, valamint a szentendrei vonal egy része rendelkezik olyan modern biztosítóberendezéssel, amelyből kinyerhetők az adatok, a többi viszonylaton viszont még a diszpécserek sem tudják, hogy hol vannak a szerelvények. Hozzátette: a két rendszer illesztési költsége több száz millió forintba is lehet, de a következendő években szeretnék a HÉV-eket is integrálni a rendszerbe.

A Futár részét képezi egy okostelefonos mobilalkalmazás fejlesztése is, Vitézy Dávid elmondása szerint ez kétlépcsős fejlesztés: az első részben a BKK Info oldalán regisztrálók azonnali értesítést kapnak a telefonjukra, ha a kedvencnek jelölt vonalakon bármilyen fennakadás van. A végleges alkalmazásban ezen a funkción kívül egy útvonaltervező is helyet kap majd, amely az aktuális forgalmi helyzet alapján készít terveket.

A projekt megvalósításának teljes költsége 6,7 milliárd forint, ebből 4 milliárd forint uniós támogatás.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem