Itt az új fapados: elrepült az első gép

2012. február 17. 19:43

Az ünnepi torta felszelésével kicsivel dél után megnyitotta budapesti, összesen 51. bázisát a Ryanair a Liszt Ferenc repülőtéren, írta a Világgazdaság.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


A havazás ellenére reggel a Malév által üresen hagyott 2-es terminálról felszállt az ír fapados légitársaság első járata Barcelonába, majd a második Londonba. A tervek szerint március közepétől 4, majd március 26-tól 5 repülőgép állomásozik majd Budapesten. Ez 350 millió dollár beruházást jelent.

A márciusi két új Beoing 737-es a Seattle-i gyárból érkezik. A január végén közölt kétmillió utassal szemben a Ryanair 2,4 millióval számol az első évben. Jelenleg mintegy 45 ezer foglalásuk van. A bázisra 250 embert vesznek fel, az útitervben 32 új útvonal szerepel. Az új bázis közvetve viszont 2400 munkahelyet teremt. Ugyanakkor tudni kell: a fapados légitársaságok alapvetően nem a magyarországi bázisukra keresnek embereket, hanem a külföldire. A Ryanair csak reklámra és promócióra 1 millió eurót költ. A járatoktól 75-80 százalékos kihasználtságot remélnek, mivel áraik már 10 Eurótól elérhetőek lesznek.

A Ryanair vezére Michael O'Leary még mindig drágának tartja a Budapest Airport díjait, de nem zárkózik el attól, hogy egy díjcsökkentést további útvonalnyitásokkal honoráljon. A ma felszállt járatokról korábban a reptér azt kommunikálta, hogy fogyasztóvédelmi szempontból aggályos rájuk jegyeket árulni, mert nem biztos, hogy indulnak, a reptérrel a Ryanair nem kötött szerződést. "A veszteséges Wizz Air nem fog tudni versenyre kelni a Ryanairrel sem árakban, sem költségekben, sem pedig pontosságban" - mondta Michael O'Leary.

 

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 28. csütörtök
Simon, Szimonetta
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?