Elsősorban a fővárosra, de más nagyvárosokra is jellemző, hogy a gyalogosok a járművek között tartózkodva koldulnak, szórólapokat osztanak, illetve olyan jellegű szolgáltatásokat végeznek, mint a gépjárművek szélvédőinek tisztítása, újságok árusítása. E tevékenységük elsősorban olyan helyekhez köthetők, ahol a forgalomban résztvevő járművek időszakosan megállnak - például kereszteződésekben. A rendőrség most kiemelten figyel a pirosnál koldulókra, szórólapozókra - a hatóság határozottabb fellépést ígér.
A kéregetők a gépjárművezetőket sokszor akaratuk ellenére is megszólítják, mely a közlekedőkkel konfliktushelyzetet eredményezhet. Ezen jogsértést elkövetők a jelenlétükkel a forgalom zavartalanságát is akadályozhatják, és ezzel együtt balesetveszélyes helyzetet is teremtenek.
A rendőrség tájékoztatása szerint a KRESZ szabályozza a gyalogosok közúti közlekedését. Ebből következően a gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja, vagy megtévesztheti. A gyalogos az úttesten jogszerűen csak akkor tartózkodhat, ha az egyéb feltételek teljesítése mellett ott közlekedni szándékozik, vagy át kíván menni az úttesten. A KRESZ ezeken kívül egyéb rendelkezéseket is meghatároz.
Az úttesten tartózkodás, ha az a KRESZ rendelkezéseinek nem felel meg, szabálytalan, ezáltal szabálysértésnek minősül. Ennek megfelelően a szórólapot osztogató, szélvédőt mosó és egyéb, hasonló tevékenységet folytató gyalogosok magatartása szabálysértő.
A tájékoztatás szerint a jogellenes tevékenység és ezzel együtt a közlekedésbiztonsági veszélyforrások visszaszorítása és felszámolása érdekében a rendőrség az e tevékenységeket folytató személyekkel szemben határozottan kíván fellépni. Ennek keretében nemcsak a jogsértést elkövető személyek figyelmét hívják fel a jogsértő cselekmény abbahagyására, hanem az e személyeket megbízó, szerződtető, közvetítő vállalkozásokat is megkeresik, illetve tájékoztatják az ilyen tevékenységek szabálysértő jellegéről.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ez kellett még a hosszú hétvége előtt: lehalt a fizetési rendszer, nehézkes a jegyvásárlás utazáshoz
Akadozik az OTP Simple kártyás fizetés a MÁV-alkalmazásban és az Elvira-rendszerben, a szolgáltató megkezdte a hiba elhárítását
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


