Az UniCredit Bank elemzése szerint Szlovákia három autógyárában összesen 670 ezer új gépkocsi készülhet 2011-ben. Északi szomszédunknál a Volkswagen, a Kia Motors és a Peugeot-Citroen leányvállalatok összteljesítménye ezzel akár 100 ezer darabbal is meghaladhatja a 2008-as csúcsév adatát. A cseh Skoda is nagy dobásra készül, a jelenlegi termelés megduplázását tervezik a következő évtizedben - írja a Napi Gazdaság.
A 2009-es mélypont idején 463 ezer autó készült az országban, a tavalyi összesítések várhatóan 540 ezres végeredményt mutatnak majd. A kiugrás várhatóan a Volkswagen új kisautójának lesz majd betudható, mivel a cég fővárosi üzemének kapacitását 240 ezerről 400 ezerre növelik.
A zsolnai Kia a tavalyi év első felében 67%-kal bővítette a termelését, 2011-re összesen 201 ezer új autó előállítását tervezik.
A csehek is hasonló lépéseket fontolgatnak. Winfried Vahland, a Skoda Auto igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy az előttünk álló tíz évben meg kívánják kétszerezni a termelést, elérve ezzel az évi 1,5 millió új autós álomhatárt.
A gyártó idén a Fabiánál kisebb modellel rukkol elő, valamint egy a Fabia és az Octavia közé pozícionált családi autó bevezetését tervezik. 2010 első három negyedévében a Skoda 568 990 gépkocsit gyártott, ami minden korábbi adatok felülmúlt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








