Novemberben 0,5%-kal több, összesen 3 481 új személygépkocsi kelt el Magyarországon, mint egy évvel korábban, de a második félévtől növekedésnek indult eladások lefékeződtek - olvasható ki a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) legfrissebb adataiból.
Tavaly egész évben 55 879 új autót vásároltak Magyarországon, az idén november végéig a szám 39 572 darab. A csökkenés közel 30%-os, bár a helyzeten javíthatnak még a decemberi eladások.
Az idén júliustól kétszámjegyű emelkedésbe kezdtek az új személyautó eladások. Júliusban 19,3%, augusztusban 23,7%, szeptemberben 11,4% volt a növekedés az előző év azonos hónapjához képest. Azóta a növekedés októberben már csak 8,1%, majd novemberben mindössze 0,5% volt.
A személyautó eladásokat - akár csak tavaly - a Ford vezeti. Januártól novemberig tavaly 13%-kal, idén 11,8%-kal részesedett az eladásokból. A darabszámok azonban drasztikusabb csökkenést mutatnak, tavaly 11 hónap alatt 7 272, míg idén 4 683 Ford személyautó kelt el.
Az ezt követő sorrend drasztikusan átrendeződött. A tavaly 12,6%-kal második Suzuki aránya 5,45%-ra csökkent, míg az Opel részesedése 11-ről 10%-ra esett. A Suzukival éppen ellentétes eladási tendencia jellemzi a Skodát: 5,6-ról 10,2%-kra emelkedett a részaránya az eladásokból. Kisebb arányban, de növelte részesedését - 7,4%-ról 10%-ra - a tortából a Volkswagen is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kis-haszongépjárműveknél valamivel jobb a helyzet. A tavalyi egész évhez viszonyítva november végéig a visszaesés csak 17,8%-os, ráadásul az eladások tendenciája emelkedő. Itt is júliusban kezdődött az áttörés 48,4%-kal, majd augusztusban 59,9%-os volt a növekedés az előző év azonos hónapjaihoz képest. Novemberre a növekedés 24,7%-ra mérséklődött, ami 990 eladott kocsival egyenlő.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








