Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
A vásárlói igényekre reagálva az autóipar vezető szereplői várhatóan többet fognak költeni új technológiák kifejlesztésére, hogy minél környezetbarátabb, és üzemanyag-hatékonyabb járműveket gyártsanak - állítja a KPMG 11. nemzetközi autóipari felmérése.
A kétszáz megkérdezett szakértő közül tízből kilenc azt várja, hogy a gyártók és beszállítók az új technológiákra fognak koncentrálni, míg 88 százalékuk arra számít, hogy a gyártók növelik az új modellekbe, termékekbe fektetett beruházásokat, 78 százalékuk ugyanezt prognosztizálja a beszállítókkal kapcsolatban is.
A hibrid tűnik a legjelentősebb üzemanyag-technológiának
Összhangban a vásárlói elvárásokkal, amikor a felmérésben részt vevőket az alternatív üzemanyagok iparágra gyakorolt jelentőségéről kérdezték a következő öt évben, a hibrid üzemanyag-rendszereket sorolták első helyre (közel 85%), ezt követi az akkumulátoros (68%) és az üzemanyagcellás rendszer (63%), megelőzve a biodízellel működőket (42%).
Kétségtelen, hogy a tény, hogy az autógyártók a műszaki fejlődésre koncentrálnak, nagy ugrás az alternatív és hibrid üzemanyaggal működő járművek terén, melynek hosszú távú előnyeit a vásárlók és a környezet fogja megérezni - mondja Agócs Gábor, a KPMG magyarországi irodájának autóiparért felelős partnere. A vásárlói elkötelezettség az üzemanyag-hatékonyság mellett, arra ösztönzi a gyártókat, hogy minél kevesebbet fogyasztó járműveket gyártsanak, illetve az igényeknek megfelelő új termékekkel álljanak elő - teszi hozzá a szakértő
Az üzemanyag-hatékonyság mint kulcsfontosságú vásárlói szempont
Amikor arról kérdezték a felmérésben részt vevőket, hogy véleményük szerint mi befolyásolja majd leginkább a vásárlói döntéseket a következő öt évben, az üzemanyag-hatékonyságot jelölték meg első helyen (94%), a tavalyi 96 százaléktól alig eltérően, jóval megelőzve azonban a többi tényezőt, nevezetesen a környezetbarát szempontokat (80% felett), a biztonsági újításokat (71%) és a jármű stílusát (61%).
Nem meglepő, hogy a megkérdezettek a következő öt évben a hibrid meghajtású autók eladásának növekedését várják (majdnem 93%), ezt követik az egyéb alternatív üzemanyaggal működő járművek (83%), az olcsó vagy újonnan bevezetett autók (82%), a hagyományos autók (66%), a terepjárók (46%) és a kisteherautók (45% alatt).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az gépjárműgyártók abban a kihívásokkal teli szituációban vannak, hogy egyszerre kell versenyképesnek lenniük a technológiában és az árban. Még mindig érezhető nemzetközi szinten a válság hatása, így azt lehet mondani, hogy azok a gyártók, aki képesek megfelelni a fenti képletnek, vezetők lesznek az iparágban - állítja Agócs Gábor.
Amikor arról kérdezték a szakértőket, hogy melyik járműveknél számítanak a kiadások növekedésére a vásárlásösztönző eszközök tekintetében (beleértve a kedvezményeket, visszafizetéseket és díjmentes ajánlatokat) az idei év során, a top három tipp a következőket tartalmazza: sportautók (53%), némileg meglepő módon ezt követik a hibrid autók (majdnem 50%-kal) és más alternatív üzemanyaggal működő járművek (48%).
A piac várható nyertesei
Az autóipar vezető szakemberei a következő öt évben a nemzetközi piaci részesedés nyerteseiként különböző új kínai és indiai gépjárműgyártókat neveztek meg, illetve már ismerős globális szereplőket is, úgy mint a Kia/Hyundai, Toyota, Honda és a Volkswagen. A Ford a válaszadók szerint jóval nagyobb piaci részesedést ér el 2010-ben mint tavaly, 29%-uk prognosztizálja ezt a növekedést a 2009-es 13%-kal szemben. A General Motors és a Chrysler a várakozások szerint az alsó szegmensben marad idén is.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







