A gépjárműforgalomból eredő környezeti károk 70 %-áért a mindössze 18 %-nyi nehézgépjármű a felelős - állítja Gyarmati Zoltán, a főváros új teherfogalmi stratégiáját kidolgozó Parking Kft. ügyvezető igazgatója. Idén januárban lépett hatályba az új fővárosi teherforgalmi rendelet, amely Európában is egyedülálló módon védi a lakosokat és a környezetet.
Az új stratégia lehetőséget ad arra, hogy a 12 tonnánál nagyobb járművek tranzitforgalma - út hiányában az északi szektor kivételével - teljesen kiszoruljon, illetve szabályozottabbá váljon a városi áruellátás. A rendszernek gazdaságfehérítő hatása is van, hiszen a behajtási hozzájárulást kiváltó cégek biztosan működnek, ellentétben a fantomcégekkel.
Mostanáig azonban az ellenőrzött fuvarozók jelentős részének nem volt behajtási engedélye. A főváros szerint a táblák ledöntésétől a jogtalanul használt sárga villogón át az ellenőrök megvesztegetéséig igen széles a paletta, ahogy egyes fuvarozók megpróbálják elkerülni a díjfizetést. Ezen a helyzeten igyekeznek változtatni a közeljövőben: a társaság 32 közterület-felügyelőt bízott és fizet meg, akiknek egyetlen feladata a behajtási engedélyek ellenőrzése.
Az ellenőrzés a tervek szerint tovább szigorodik: közel egymilliárd forintból olyan kamerarendszert szeretnének kialakítani a város legfontosabb útjain, amelyek a rendszám leolvasásával ellenőrizhetik a tehergépjárműveket. Céljuk továbbá, hogy a jelenlegi szabálysértés helyett a hozzájárulás hiánya is kerüljön be az objektív felelősségi körbe. A különbség elég nagy: ma legfeljebb 30 ezer, akkor akár 300 ezer forintig is büntethetnék a bliccelőket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


