A Toyota vezérigazgatója által közzétett eredmények alapján az eddigi legrosszabb üzleti évét zárta az elsőszámú japán autógyár. Az elmúlt egy évben 1,34 millióval csökkent az eladott járművek száma, az értékesítés visszaesése az előrejelzések szerint idén tovább folytatódik.
A közel 440 milliárd japán jenre tehető veszteség az igazgató szerint majdnem akkora, mint amennyit a General Motors és a Ford együttesen szenvedett el. Az eladások várhatóan további 14 %-kal csökkennek a 2010 márciusáig tartó üzleti évben, így a vesztesége a költségcsökkentő intézkedések ellenére is tovább halmozódhatnak.
Az elnök szerint egy évvel ezelőtt legmerészebb álmukban sem gondolták volna, hogy ez bekövetkezhet, ma is hihetetlennek tűnnek ezek a durva veszteségekről szóló számok. Az értékesítés Amerikában és Európában is visszaesett, az elmúlt évben világszerte 7,75 millió új Toyotát adtak el. Az eredmények alakulásának a dollár/jen árfolyam japán export oldalról nézve kedvezőtlen alakulása is befolyásolta.
A költségcsökkentő intézkedéseket sorra vezeti be a gyár, többek között elhalasztották több új modell bevezetését a piacra, csökkentették a kutatásra és fejlesztésre szánt keretet, valamint több technikai sportágból is kiszálltak.

Itt a bejelentés, ikonikus balatoni hely zár be: nincs sok idő meglátogatni, ekkor húzzák le a rolót
Január elején várhatóan két hónapra bezárják a Balaton egyik legnépszerűbb turistalátványosságát, a balatonboglári gömbkilátót.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


