A kereslet csökkenésének hatására a Toyota a termelés visszafogásával válaszolt, aminek az lehet az eredménye, hogy a belföldi gépjármű előállítás szintje három évtizede nem látott mélypontra süllyed az április elején kezdődött pénzügyi évben.
Az előrejelzések szerint Japánban idén 2,8 millió új Toyota készül majd, amire évtizedek óta nem volt példa. Legutóbb 1978-ban esett a 3 milliós szint alá a termelés, akkor 2,89 millió új autó gördült le a szalagokról.
A gyáróriás szerint 69 ezer főállású dolgozó szükséges a termelési szint fenntartásához, ezért az elmúlt időszakban számos szerződéses munkavállalótól megváltak. Az intézkedéstől azonban nem múlt el a nyomás, az alkalmazottak egy részét továbbra is fenyegeti az elbocsátás veszélye.
A külföldi gyáregységekben a tervek szerint 3,4 millió új Toyota készül, így a globális termelés elérheti a 6,2 milliós darabszámot. Japánban naponta 8 ezer autó készül, ami körülbelül feleannyi, mint akár csak egy évvel ezelőtt.
A Toyota 2008-ban átvette a vezetést a General Motorstól, ami az eladott új járművek számát illeti, ezzel a világ elsőszámú gyártójává vált. A szóvivő szerint a siker hátterében azonban nagyrészt az áll, hogy a Toyota kisebbet zuhant, mint az amerikai versenytárs. Az első negyedévre veszélybe került a Toyota elsősége is, a statisztikák szerint feljövőben van a német Volkswagen.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”