31 éves mélyponton a Toyota

Pénzcentrum
2009. április 21. 15:00

A kereslet csökkenésének hatására a Toyota a termelés visszafogásával válaszolt, aminek az lehet az eredménye, hogy a belföldi gépjármű előállítás szintje három évtizede nem látott mélypontra süllyed az április elején kezdődött pénzügyi évben.

Az előrejelzések szerint Japánban idén 2,8 millió új Toyota készül majd, amire évtizedek óta nem volt példa. Legutóbb 1978-ban esett a 3 milliós szint alá a termelés, akkor 2,89 millió új autó gördült le a szalagokról.

A gyáróriás szerint 69 ezer főállású dolgozó szükséges a termelési szint fenntartásához, ezért az elmúlt időszakban számos szerződéses munkavállalótól megváltak. Az intézkedéstől azonban nem múlt el a nyomás, az alkalmazottak egy részét továbbra is fenyegeti az elbocsátás veszélye.

A külföldi gyáregységekben a tervek szerint 3,4 millió új Toyota készül, így a globális termelés elérheti a 6,2 milliós darabszámot. Japánban naponta 8 ezer autó készül, ami körülbelül feleannyi, mint akár csak egy évvel ezelőtt.

A Toyota 2008-ban átvette a vezetést a General Motorstól, ami az eladott új járművek számát illeti, ezzel a világ elsőszámú gyártójává vált. A szóvivő szerint a siker hátterében azonban nagyrészt az áll, hogy a Toyota kisebbet zuhant, mint az amerikai versenytárs. Az első negyedévre veszélybe került a Toyota elsősége is, a statisztikák szerint feljövőben van a német Volkswagen.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem