Északi szomszédunknál valóságos autóvásárlási lázat indított el a március 9-én bevezetett roncsprémium, elképesztő mértékben szorítva le az új- és a használt autók árát. Egy határ menti autóbontó tulajdonosa szerint korábban naponta 2-3 gépkocsit hoztak a telepére, a roncsprémium bejelentését követő első héten viszont naponta átlagosan 25-öt.
Egy másik autóbontó képviselője elmondta, hogy az emberek képesek éjjel 2-kor beállni az autójukkal a telephely előtti sorba. Amikor reggel 6-kor kinyitnak, már több tucat öreg gépkocsi tulajdonosa tolong a bejáratnál.
Bár korábban a forgalmazók esküdöztek, hogy a roncsprémium nem fog árversenyt kiváltani, mára további kedvezményekkel bombázzák a vevőket. Például a Volkswagen Polo, a Jetta, a Golf és a Citroën C1 ára az állami bónusszal együtt 3000 euróval (900 ezer forinttal) csökkent, a VW Touran, Sirocco és Passat esetében pedig 2000 eurót (600 ezer forintot) engednek el a bónuszon kívül.
Valamennyi kedvezményt figyelembe véve a Citroën C1 ára 4400 (1,32 millió forintnál), a Peugeot 207-esé 7600 (2,28 millió forintnál), a Renault Thaliáé pedig 5500 eurónál (1,65 millió forintnál) kezdődik.
Az Opel egyenesen megrészegíti a vásárlókat, ugyanis egyes modelljei árából a 2000 eurós (600 ezer forintos) roncsprémium levonása mellett további majdnem 3000 eurós (900 ezer forintos) kedvezményt nyújt. Az olcsóbb Renault, Citroën, Fiat és Skoda autók jó része már a raktárakból is elfogyott.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








