A tengerentúlon tartott környezetvédelmi konferencia keretében az elemezték, hogy meddig lehet csökkenteni a fogyasztási adatokat, ezzel minimalizálva a környezeti ártalmakat és vajon milyen fejlesztések lehetnek a jövő meghatározó alternatívái. A kutatók felhívták a figyelmet arra, hogy a költségtakarékos fejlesztések semmit sem érnek, ha az autósok tövig nyomják a gázpedált, miközben még a klíma is megy.
A kutatók szerint az utcán csendesen sikló, minimális fogyasztású autók látványa továbbra is futurisztikus elképzelés. A fejlesztések gőzerővel folynak, de a jelenlegi fogyasztási adatokat tekintve autópályán haladva egyes dízel meghajtású modellek kedvezőbb eredményeket értek el a hibridektől. A megállapításokban ugyanakkor az is szerepel, hogy a városi közlekedésben továbbra is verhetetlenek a hibridek.
A jövőben a vezetési stílus és a megtett távolság is jelentősen befolyásolja az alkalmazott meghajtást. Kisebb távolságok esetén elegendő az új fejlesztésű technológia alkalmazása, hosszabb utak esetén, főleg agresszív vezetési stílus és klímahasználat mellett még a dízelmotorok hatásfoka a jobb.
A kutatók szerint, amennyiben mindenki elektromos autót szeretne vásárolni, az ezzel elérhető megtakarítások rövidesen eltűnnének. Az iparág nincs felkészülve ilyen volumenű elem-gyártásra és a jelenleg a legnépszerűbb hibrid-modellekben alkalmazott nikkel elemek ára is jelentősen emelkedett. Az új fejlesztésű lítium elemek ára is növekedhet, ha széles körben elterjed az alkalmazásuk.
A motorok hatékonysága és a fogyasztási adatok csökkentése nem lesz ugrásszerű a közeljövőben. A kutatók becslései szerint 10 %-os javuláshoz is többéves fejlesztésekre lehet szükség. Az autósoknak ugyanakkor elég egy agresszív gázadás és az üzemanyag megtakarításból máris többlet-fogyasztás lesz. Többen úgy vélik, hogy a fejlesztések önmagukban nem elegendőek, szemléletváltásra is szükség van a közlekedésben.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiégett tanárok, erőszakos diákok – lesújtó felmérés a német oktatásról
- Megvannak a friss üzemanyagárak, bele kell húzniuk a hazai benzinkutaknak
- Gyorsan halad az amerikai katonák nagy projektje a Gázai övezet partjainál
- Szombattól ismét üzemel a Zugligeti Libegő, ám van egy kis bökkenő
- Nem adja ki a bíróság a kegyelmi ügy iratait
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában