A Ford detroiti főhadiszállásának szomszédságában elkezdték tesztelni az újonnan fejlesztett intelligens kereszteződéseket, melyek a műholdas és a kommunikációs rendszerek összekapcsolásával veszély esetén figyelmeztetést küldenek a közelgő autók vezetőinek. A gyártó arra számít, hogy a rendszer használatával sikerülhet csökkenteni a közlekedési balesetek és a forgalmi dugók számát.
Az intelligens kereszteződés speciális rendszere felhívja az autósok figyelmét a közelgő veszélyre, például ha egy másik autó a tilos jelzés ellenére áthajt egy kereszteződésen. A fejlesztés lényege, hogy az új technológia a műholdas adatok és a betáplált térkép összevetésével meghatározza az adott kereszteződésben a lehetséges kockázatokat.
Az új rendszer figyelmeztetést továbbít az autó fedélzeti számítógépébe, amely hanggal és képi jelekkel hívja fel az autósok figyelmét a lehetséges veszélyekre. A tesztautóban elhelyezett műszer összeveti a GPS adatokat és a kereszteződés állapotát, majd figyelmezteti az autósokat a piros lámpára, a torlódásra és a közelgő gyalogátkelőhelyekre.

-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








