Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. féléves értékesítési mutatóiból kiderül, hogy az előző év hasonló időszakához képest az eladott e-matricák darabszáma és a realizált árbevétel is jelentős mértékben növekedett.
Az ÁAK Zrt. első féléves értékesítési kimutatásai alapján elmondható, hogy továbbra is jelentős mértékben növekszik az eladott e-matricák darabszáma. A 2008. év hasonló időszakával összehasonlítva összességében mintegy 13%-kal vásároltak több úthasználati jogosultságot az autósok, ami 15%-os bevétel növekedést eredményezett. Ez a 2007-es 26,3 milliárd forinttal szemben 2008-ban közel 30,2 milliárd forint bruttó összeget jelent.
A legszembetűnőbb emelkedés a teherjárművek számára fenntartott D2, D3 és D4-es kategóriában kapható 1 napos úthasználati jogosultságok terén mutatkozott, hiszen ebből a típusból 27%-os forgalomnövekedést lehetett regisztrálni. Némi visszaesés tapasztalható a heti e-matricák esetében, mivel ebből a kategóriából az előző év azonos időszakához képest mintegy 4%-al vásároltak kevesebbet az autósok. A 4-napos, a havi és az éves e-matricák tekintetében 10-11%-os forgalomnövekedés volt megfigyelhető.
Az eladási adatok egyre nagyobb hányadát képviselik a virtuális úton (interneten, bankkártyás fizetéssel mobiltelefonon keresztül, mobiltelefonról küldött SMS segítségével, telefonhívással) értékesített e-matricák. Míg a tavalyi év első félévében a teljes értékesítési volumen kevesebb mint 5%-át tették ki az ilyen tranzakciók, addig 2008-ban ez az arány 7% fölé nőtt. Ezzel a virtuális úton értékesített e-matricák után járó összeg 3,26%-t tette ki a teljes árbevételnek.
Az értékesítési darabszámok és az árbevétel általánosan növekvő tendenciája mögött az autópályák forgalmának emelkedésén kívül a gyorsforgalmi úthálózat fokozódó mértékű bővülése, valamint az úthasználati díj fizetésének egyes főutakra való kiterjesztése áll. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az autópálya-matricák értékesítését és ellenőrzését 2006. január 1-je óta a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) megbízása alapján végzi. A matricabevételek a KKK által üzemeltetett Útpénztár költségvetésének bevételi oldalát erősítik, és így azokat a közúthálózat üzemeltetésére és fenntartására fordítják.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








