Az "elvtársak" autói: ki min járt?

Pénzcentrum
2008. július 11. 16:00

A szovjet kocsik számtalan vicc céltáblájaként, illetve a bontóban végezték. Talán nem ismeretlen az anekdota, amely a Lada értékének megduplázásáról szól (csak fel kell tankolni), ez most az Economist hasábjain köszön vissza.

A magazin egy újonnan megjelent könyv (Lewis H. Segelbaum: Cars for Comrades) recenziójában ír a szovjet éra négykerekűiről. A Szovjetunió kocsijainak minősége és mennyisége éles kontrasztba állítja a rendszer defektjeit, s az olyannyira ellenzett kapitalista világ előnyeit.

Az autó a mozgás szabadságát és az egyéni vágyakat szimbolizálta, egészen a hatvanas évek elejéig a rendőrség nagylelkűen szemet hunyt a magántulajdonban álló kocsikon elkövetett rongálások felett, hiszen úgy gondolták, hogy azok az egyenlőség kinyilvánítására irányultak.


Zúg a Volga
Forrás: digilander.libero.it
Igazság szerint még a Kommunista Párt tagjai számára is luxust jelentett egy autó a szovjet éra túlnyomó része során. Mindössze 1972-ben kezdtek több személygépkocsit gyártani, mint teherautót. Azonban amint ez megkezdődött, párhuzamosan épült le a kommunista rendszer is. Az egyik ok az igazságtalanság volt a szerző szerint, ugyanis például Brezsnyev elég szép kollekcióval rendelkezett a különböző nyugati kocsikból. Igaz, ZIL-ből is volt luxuskocsi, persze az megbízhatatlan és nagy fogyasztású volt.

Az alsóbb rétegeknek ezzel szemben más kocsik jutottak. Itt van például a Volga, melynek utasai is részesültek a bűzős benzingőzből. A másik népkocsi, a Lada pedig közvetlenül a megvétel után erős javításra szorult, csak így volt képes az utakon gurulni, ha ez megvolt hamar gond lett a rozsdásodással is...

MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)


Zaporozsec
Forrás:oppermannpraxis.
blogspot.com
Persze nem mindegyik próbálkozás sült el balul, a Lada Niva például pályafutását katonai terepjáróként kezdte, mégis népszerűvé vált a civilek körében. Ennek ellenére sok kocsi önmagában vicc volt, például az 1987-es Oka, vagy a Zaporozsecek. Manapság már mindez a múlté, Oroszországban a kemény telek és a rossz utak ellen ma már mindenki külföldi gyártmányú terepjárókat használ.

Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?