A meteorológia havas esőt és jeget jósol a hétvégére, ismét eljött tehát a gumicsere ideje. Persze mindenki a lehető legjobbat szeretné a legalacsonyabb áron, ez a két tulajdonság azonban a valóságban csak a legritkább esetben fonódik egybe, legalábbis legális adásvételi ügyeletekben.
A következő 5-6 hónapban használt gumiabroncsok kiválasztása döntő jelentőséggel bírhat a családi költségvetésre és karácsonyi kiadásokra nézve. A nagy volumenű döntés meghozatalában fontos kapaszkodót jelenthetnek a német autószövetség, vagyis az ADAC által végzett tesztek. Nézzük tehát, mire jutottak a mérnökök idén októberben!
Az ADAC évek óta minden téli és nyári szezon elején végigjárja a német gumisokat, sorra vásárolva a piacon jelenleg található abroncsokat. Az anonim vásárlás lényege, hogy az abroncsgyártók semmilyen módon ne lehessenek befolyással a tesztek végeredményére, az eredmények ugyanis jelentős hatással lehetnek a fogyasztói döntésekre.
Az idei évben két abroncstípus a 155/70 R13 Q,S,T, illetve a 205/55 R16 H került górcső alá, az előbbihez tartozó gumikat utoljára tavaly, míg az utóbbiakat 2005-ben tesztelte az ADAC. A tesztpilóták száraz, nedves, havas és jeges úton mérték fel a gumik tulajdonságait, illetve vizsgálták azok kopásállóságát.
Az eredmények arról tanúskodnak, hogy a 155/70 R 13-as gumiabroncsok háttérbe szorultak az elmúlt időben, az elhanyagoltság következményeként pedig jelentősen romlott a legyártott abroncsok minősége. A vételre semmiféleképpen sem ajánlott modellek között kettő is akadt, a Pneumant és a Toyo, melynél vizes felületen rémisztő módon legyengült a fékhatás. A vizsgált abroncsok közül hatnak komoly problémát okozott a nedvesség, ezek így a kevéssé ajánlott minősítést kaptak.

Az idén és a tavaly tesztelt modellek csak öt esetben voltak azonosak, a többi gyártó valamilyen új típussal állt 2007-ben ebben a kategóriában. A Bridgestone és a Hankook modellje is egy kategóriával rosszabb minősítést kapott romló tapadása miatt. Előbbi a kifejezetten ajánlottból az ajánlottba, míg a Hankook W440 Ice Bear az ajánlottból a kevéssé ajánlottba csúszott vissza, a négyből három kategóriában teljesített rosszabbul mint tavaly.
A "peresnek" is mondható 205/55 R16-osok között csupán két olyan gyártót és abroncsát talált az ADAC, amely megérdemli, hogy a kifejezetten ajánlott kategóriába sorolják. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a piac ezen szegmensében olyan abroncsot sem találtak, amelytől a jó sors óvjon minden autóst, ehelyütt sok az ajánlott, tehát elfogadható minőséggel rendelkező modell.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Bridgestone és a Pirelli ebben a kategóriában nem a tőle megszokott minőséget hozza, így a vevő sokkal inkább a névért, mintsem az a minőségért fizeti ki a világmárkák esetében érvényes összeget. A két évvel ezelőtti teszt vezető márkái manapság tapadási gondokkal szenvednek és csupán ajánlott minősítést kaptak.

A teszteredmények továbbra is arról tanúskodnak, hogy a négy évszakos gumik nem tudják felvenni a versenyt egy szezonra készített társaikkal, mivel túlságosan nagy a szélső hő értékek közötti különbség. A négy évszakra tervezett gumik sem 40 fokban, sem mínusz húszban nem tudnak teljes biztonságot garantálni.
Persze a négy évszakos gumiknak megvan az az előnye, hogy költséghatékony megoldást jelentenek azok számára, akik keveset használják autójukat, és nem autóznak a megengedett határértékeken vagy azokon túl.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








