Óriási vihar várható - mennyit ér az olcsó gumi?

Pénzcentrum
2007. október 19. 05:40

A meteorológia havas esőt és jeget jósol a hétvégére, ismét eljött tehát a gumicsere ideje. Persze mindenki a lehető legjobbat szeretné a legalacsonyabb áron, ez a két tulajdonság azonban a valóságban csak a legritkább esetben fonódik egybe, legalábbis legális adásvételi ügyeletekben.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A következő 5-6 hónapban használt gumiabroncsok kiválasztása döntő jelentőséggel bírhat a családi költségvetésre és karácsonyi kiadásokra nézve. A nagy volumenű döntés meghozatalában fontos kapaszkodót jelenthetnek a német autószövetség, vagyis az ADAC által végzett tesztek. Nézzük tehát, mire jutottak a mérnökök idén októberben!

Az ADAC évek óta minden téli és nyári szezon elején végigjárja a német gumisokat, sorra vásárolva a piacon jelenleg található abroncsokat. Az anonim vásárlás lényege, hogy az abroncsgyártók semmilyen módon ne lehessenek befolyással a tesztek végeredményére, az eredmények ugyanis jelentős hatással lehetnek a fogyasztói döntésekre.

Az idei évben két abroncstípus a 155/70 R13 Q,S,T, illetve a 205/55 R16 H került górcső alá, az előbbihez tartozó gumikat utoljára tavaly, míg az utóbbiakat 2005-ben tesztelte az ADAC. A tesztpilóták száraz, nedves, havas és jeges úton mérték fel a gumik tulajdonságait, illetve vizsgálták azok kopásállóságát.

Az eredmények arról tanúskodnak, hogy a 155/70 R 13-as gumiabroncsok háttérbe szorultak az elmúlt időben, az elhanyagoltság következményeként pedig jelentősen romlott a legyártott abroncsok minősége. A vételre semmiféleképpen sem ajánlott modellek között kettő is akadt, a Pneumant és a Toyo, melynél vizes felületen rémisztő módon legyengült a fékhatás. A vizsgált abroncsok közül hatnak komoly problémát okozott a nedvesség, ezek így a kevéssé ajánlott minősítést kaptak.


Az idén és a tavaly tesztelt modellek csak öt esetben voltak azonosak, a többi gyártó valamilyen új típussal állt 2007-ben ebben a kategóriában. A Bridgestone és a Hankook modellje is egy kategóriával rosszabb minősítést kapott romló tapadása miatt. Előbbi a kifejezetten ajánlottból az ajánlottba, míg a Hankook W440 Ice Bear az ajánlottból a kevéssé ajánlottba csúszott vissza, a négyből három kategóriában teljesített rosszabbul mint tavaly.

A "peresnek" is mondható 205/55 R16-osok között csupán két olyan gyártót és abroncsát talált az ADAC, amely megérdemli, hogy a kifejezetten ajánlott kategóriába sorolják. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a piac ezen szegmensében olyan abroncsot sem találtak, amelytől a jó sors óvjon minden autóst, ehelyütt sok az ajánlott, tehát elfogadható minőséggel rendelkező modell.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A Bridgestone és a Pirelli ebben a kategóriában nem a tőle megszokott minőséget hozza, így a vevő sokkal inkább a névért, mintsem az a minőségért fizeti ki a világmárkák esetében érvényes összeget. A két évvel ezelőtti teszt vezető márkái manapság tapadási gondokkal szenvednek és csupán ajánlott minősítést kaptak.

A teszteredmények továbbra is arról tanúskodnak, hogy a négy évszakos gumik nem tudják felvenni a versenyt egy szezonra készített társaikkal, mivel túlságosan nagy a szélső hő értékek közötti különbség. A négy évszakra tervezett gumik sem 40 fokban, sem mínusz húszban nem tudnak teljes biztonságot garantálni.

Persze a négy évszakos gumiknak megvan az az előnye, hogy költséghatékony megoldást jelentenek azok számára, akik keveset használják autójukat, és nem autóznak a megengedett határértékeken vagy azokon túl.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 28. csütörtök
Simon, Szimonetta
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?