Míg az alacsony szervízköltséggel és fogyasztással rendelkező mini- és kiskategóriás modellek esetében az amortizáció jelenti az egyik legnagyobb költségrészt az első öt évben, addig a luxusautók esetében pont fordított a helyzet. A nagy értékű autók esetében értékcsökkenéssel nem, más költségekkel azonban annál sűrűbben kell számolnia a tulajdonosoknak.
A Forbes az első öt évben felmerülő üzemanyag-, szervízköltség, biztosítási díj és amortizáció alapján rangsorolta a 2007-es modelleket. A benzinköltséget évi 15 ezer mérföldre számították ki, ennél persze egyértelműbb mutatót jelent a fogyasztás.
A legolcsóbban birtokolható idei modellekkel már megismerkedtünk egy korábbi cikkünkben. Így most a legdrágább luxusautókat mutatjuk be, melyek esetében, ahogy azt már említettük, az üzemanyag adja a legnagyobb költséget.
Az első tízbe bekerülő modellek legtöbbje nyolchengeres motorral rendelkezik, amely nem éppen alacsony fogyasztásáról híres. Az egyik legmagasabb (20,1 millió forintos) fogyasztói árral bíró Porsche 911 GT3 pontosan azért tudott leghátul végezni a negatív listán, mert az átlagtól eltérően hathengeres, relatív alacsony fogyasztással rendelkező motor hajtja.

A lista ezzel szemben kellemetlen meglepetést jelent azok számára, akik épp most vásároltak meg első Mercedes G55-süket, BMW M6 Coupéjukat vagy Audi RS4-üket, mert mindhárom modell bőven 4 millió forintnyi kiadást jelent majd számukra az első öt esztendőben. A BMW M6 esetén pontosan különlegessége adja helyezését, ez a modell ugyanis eléggé ritka, 10 hengeres motorral rendelkezik.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Persze elképzelhető, hogy azok számára, akik könnyedén kifizetik a közel 20 millió forintos vételi árat, az évenként körülbelül 1 millió forint költség sem jelent majd érvágást. De miért ne spórolhatnának könnyedén az autókon, ha megtehetik?
A Forbes a rangsor felállításához a Vincentric adatait hívta segítségül, a cég által szolgáltatott adatok alapján becsülték meg az első öt évben felmerülő szervízköltségek nagyságát, ehhez adták hozzá a gyár által megadott fogyasztási adatokkal és az ajánlott üzemanyag árával kiszámított üzemanyagköltséget.

Óriási változás élesedik a Liszt Ferenc repülőtéren: erről tudj, ha repülővel mész nyaralni 2025-ben
Bár egyes piaci szereplők a légi közlekedésben a 2024-eshez képest is jelentős késésekre, káoszra számítanak, a budapesti szakértők ennél jóval optimistábbak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


