Fél életünk dugóban? Ez egyre rosszabb...

Pénzcentrum
2007. szeptember 20. 11:00

Ki ne ismerné az órákig tartó várakozást a budapesti utcákon a reggeli és délutáni csúcsban? Feleslegesen töltünk perceket, sőt néha órákat is azzal, hogy egyik pontból eljussunk egy másikba. És a helyzet egyre rosszabbodik, úgy tűnik nem csak nálunk...

Egy most kiadott amerikai tanulmány szerint San Antonioban órákat vesztegelnek az ingázók a csúcsforgalomban, nem is említve a plusz benzint amit az álldogálás miatt fogyaszt el az autó. Minden sofőr évi 39 órát és több mint 100 liter benzint veszteget el a dugókra, ami nem rosszabb mint a 2000-es szint, de 1995-ös adatokat tekintve kétszer akkora.

San Antonio átlagos forgalmi késése egy órával rosszabb mint az országos átlag, ezzel a 29. helyet érte el a legrosszabb városok listáján. Az első Los Angeles, 72 órával egy évben, majd Atlanta, San Francisco, és Washington. 58 órával következik ezután Dallas, San Diego és Houston pedig "csak" 56 órával áll a listán.

A válasz a forgalmi helyzet romlására egyszerű, egyre több autó próbál ugyanannyi idő alatt egyre messzebbre eljutni. A helyzet nem túl rózsás már most sem, és egyre romlik. A tanulmány megmutatta, hogy ugyanazokat a kapacitásokat használja a város, amit az előző generáció is, bár az autók száma lényegesen megnövekedett.

Az utakon nem hasznosan töltött idő, vagyis amennyit várakozni és vesztegelni kell, az 1990-es 12 órás szintről jelentősen megnőtt 2001 és 2003 között. A forgalom könnyítésére kamerákat, és elektronikus táblákat szereltek fel az utak mentén, hogy megkönnyítsék a közlekedést. Így könnyebben tudják informálni az autósokat az aktuális helyzetről, és segíteni a dolgozókat a balesetek utáni gyorsabb tisztogatásban, hogy tudjon haladni az autók sora.

A bevezetett rendszer csökkentette a balesetek számát 15 százalékkal, rövidítette az útlezárások időtartamát 8 százalékkal, aminek köszönhetően nőtt az autók átlagos sebessége 10 százalékkal. A pozitív eredmények ellenére ez viszont csak tüneti kezelés volt, ugyanis a népesség növekedésével a forgalom, és a dugók is újra nőni kezdtek 2004-től.

Ne maradj le a 10 millió forintos támogatásról!

Egyre több család igényli a babaváró hitelt. A termék népszerűsége nem véletlen, a feltételek teljesítése esetén ugyanis nem kell visszafizetni az akár 10 milliós támogatást. Külön ki kell emelni, hogy a babaváró program 2021 keretében felvett személyi hitel szabad felhasználású, azaz bármire elkölthető. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a babaváró hitelhez minden bank más feltételeket szab: például más az elvárt minimális jövedelem és a jövedelem terhelhetősége. A megújult Pénzcentrum babaváró hitel kalkulátor az aktuális banki feltételek alapján pontosan megmondja, melyik banknál milyen feltételekkel kaphatsz kamatmentes hitelt. Kalkulátorunkban egy kattintással megtudhatod, hogy a jövedelmed alapján mely bankoknál érhető el számodra a babaváró hitel. Ne maradj le a támogatásról, még akkor sem, ha nem tervezel gyereket, mert ügyesen befektetve még így is megérheti igényelni a babaváró hitelt. (x)

2005-ben egy szokásos utazás, ami 20 percig tartana anélkül, hogy bármiért is le kellene lassítani, 4 és fél perccel tovább tart a forgalom miatt. Sokan ezt a napi majdnem 5 percet hasznosabban is el tudnák tölteni, mint például egy gyors reggelivel. És a helyzet tovább romlik.

A Forbes magazin által készített a benzinár növekedés által legjobban befolyásolt városok top 10-es listáján San Antonio is szerepel, ahol a forgalomhoz kötődő egy főre jutó halálesetek száma négyszer akkora, mint néhány másik nagy amerikai városban.

Igenis szükség van a forgalmi helyzet átgondolására, és újítások bevezetésére, amivel könnyebbé, és gyorsabbá, ennek köszönhetően pedig olcsóbbá válna a közlekedés. Londonban ezért vezették be az úgynevezett torlódási díjat, hogy ha valaki szeretne a belvárosba autóval behajtani, az borsos összegeket kell hogy fizessen.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 12. szerda
Pongrác
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?