21 °C Budapest

Így spórolhatsz 15 ezer forintot - ha van okostelefonod

Pénzcentrum
2012. szeptember 18. 11:21

Újfajta vásárlási modellel lépett piacra a Shopline. A magyar webáruház két termékét akár a buszmegállóban is megvásárolhatjuk, néhány kattintással, okostelefonunk segítségével.

Magyarországon az elsők közt alkalmazza a QR-kódos mobilvásárlási modellt a Shopline. Mint arról Magyarország vezető online bevásárlóközpontja lapunkat tájékoztatta, hétfőn indult kampányában két terméket vásárolhatunk meg okostelefonunk segítségével, jelentős - összesen 14 510 forintos- kedvezménnyel.

A Shopline a MasterCard, az FHB Bank, a Telenor, a T-mobile és a Cellum Zrt. által kezelt konzorciummal való együttműködés eredményeként a kibővült kínálatából - amely eddig többnyire a könyvekről volt ismert - két figyelemfelkeltő terméket (egy e-könyv olvasót és egy Lego Darth Vader asztali lámpát) választott ki, amelyeket kedvezőbb áron lehet megvásárolni MasterCard Mobile alkalmazáson keresztül. Sőt, a megrendelt terméket az akció keretében az országban bárhova díjmentesen kiszállítják. Plakátjaikkal Budapest területén csaknem 200 helyszínen, döntően busz- és metrómegállókban lehet találkozni.


Fotó: Shopline/Pénzcentrum.hu


A Bookline kibővülésével létrejött, a könyvek mellett számos más terméket is kínáló Shopline webáruház mindig is nagy hangsúlyt fektetett az innovatív megoldások alkalmazására, amelyben a mobil mára megkerülhetetlen platformmá vált - mondta el az új modell bevezetése kapcsán Deák András, a Shopline üzletfejlesztési igazgatója. "A QR-kód számos alkalmazási lehetőséget rejt magában. Elsőként a marketing terén próbáltuk ki: az idei nyári fesztiválszezonban a hírlevelünkre feliratkozók számának növelésére alkalmaztuk az eseményekre történő kitelepülésünk, az ún. Shopline Zöld Bár területén. A haladó szellemű fesztiválozók okostelefonjuk QR-kód-olvasójának felhasználásával tudtak feliratkozni nyereményjátékunkra a bárnál, illetve a hoszteszhölgyek pólóján elhelyezett QR-kód segítségével. Az akció eredményes kísérleti alap volt arra, hogy más területen is megkezdjük a használatát. Mint minden e-kereskedelmi cég számára, a Shopline esetében is az új felhasználók minél több csatornán való elérése, alternatív vásárlási lehetőségek biztosítása, és nem utolsósorban természetesen a nagyobb forgalom elérése a cél.

Az NFC technológia is szóba jöhet
A Shopline további lehetőségeket lát a rádiófrekvenciás, azaz NFC technológiában (ez a gyakorlatban azt a technológiát jelenti, amikor a pénztárnál a telefonunkat a terminálhoz érintve fizetünk), amely a jelenlegi érintésmentes bankkártyás fizetés (PayPass) kapcsán kezd népszerűvé válni. A technológia gyors és biztonságos adatkapcsolatot, hatékonyabb információáramlást és mobilalkalmazással történő kommunikációt tesz lehetővé. Mivel az NFC-technológia nemsokára egyre több okostelefonban lesz jelen, felhasználását tekintve a szorosan vett pénzügyi tranzakciók (bankkártyás fizetés, törzsvásárlói pontok gyűjtése) mellett marketinghirdetések elhelyezésére is alkalmas. Például úgy, hogy a vásárló az utcán, kirakaton elhelyezett poszterhez érinti mobilját, ahol azonnal kedvezménykupont kaphat, bővebb leírást a képen mutatott termékről, vagy éppen a pénztárnál a törzsvásárlói pontjait érvényesítse, valamint egyben fizessen is egy eszközön, a mobiltelefonjával.


Az üzletfejlesztési igazgató hozzátette: a QR-kódos vásárlás alkalmazási területét nézve a jövőben nemcsak egy-egy plakáton megjelenő akciós termék megvásárlására lesz lehetőség. Terveik szerint a nyomtatott szóróanyagaikon szereplő termékek is megvásárolhatóak lesznek kényelmesen, az adott termékhez tartozó QR-kód lefotózásával. Emellett boltjaink megszokott nyitvatartási idején túl is szeretnék megadni a lehetőséget a vásárlóknak, hogy ne kelljen hazáig várniuk az adott termék megvásárlásával.

A helyzet a bankkártya hajnalához hasonlít

Közel van a robbanás a mobilfizetési piacon, nagy jövő áll a technológia előtt - mondta el nemrég a Pénzcentrum.hu-nak Foltányi Tamás, az FHB Bank vezérigazgató-helyettese, aki szerint a jelenlegi állapot a bankkártyák elterjedése előtti időszakhoz hasonló. Akkor egyfajta ördögi kör volt a rendszerben, az ügyfelek ugyanis azért nem igényeltek bankkártyát, mert kevés volt az elfogadóhely, a boltokban viszont azért nem telepítettek terminálokat, mert a kevés kártyás ügyfél miatt nem érte meg. A mobilfizetésről viszont már egyértelműen pozitív kép alakult ki a kereskedők körében, hiszen a nagy elektronikus kereskedők közül többen is csatlakoztak már (pl.: Netpincér, Shopline, Bónusz Brigád, Libri, stb.) az elfogadóhelyek közé, de a Magyar Telekom és a Telenor számlái is befizethetők a szolgáltatás segítségével.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Foltányi Tamás szerint a QR-kódos vásárlás elterjedése további lökést adhat a mobilfizetésnek, elfogadói oldalról pedig akár a legkisebb vállalkozások is beléphetnek a rendszerbe (számukra a költségek gyakorlatilag nem különböznek attól, mintha például boltjukban bankkártya-terminált helyeznének ki). Ráadásul a QR-kód szinte bárhová elhelyezhető, így végtelen azoknak a helyeknek a száma, amiket értékesítési felületté lehet tenni.

Mi az a QR-kód?
A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód (tulajdonképpen pontkód), ami nevét a Quick Response (gyors válasz) rövidítéséből kapta. A kódot a legtöbb okostelefon (egy egyszerű, ingyenesen letölthető programmal, és a készülék fényképezőjével) képes értelmezni.

Ha QR kódot találsz valahol, akkor tartsd a telefonod kameráját kód fölé és amennyiben a telefonnak sikerült beolvasnia a kódot, a képernyőre ki is írja az eredményt, azaz például behívja a kód mögött lévő weboldalt, telefonszámot vagy szöveget.

 

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem