A műanyag-újrahasznosítás Európában soha nem látott válságba sodródott: üzemek zárnak be, beruházások tűnnek el, a kontinens pedig egyre kiszolgáltatottabbá válik.
Az 5. ipari forradalomban – sok korábbi feltételezéssel ellentétben – az embereké lehet a főszerep, de minden eddiginél nagyobb segítségükre lesznek a gépek.
Mint szinte minden más iparágat, a gyártást is súlyosan érintette a globális COVID-19 világjárvány. Egyes felmérések szerint a világ globális feldolgozóipari termelésének több mint háromnegyedét közvetlenül érintette a válság. Miközben a világ szembesült az esetek számának növekedésével, a leállásokkal és az utazási korlátozásokkal, a gyártóknak a gyártósorok és az ellátási láncok példátlan fennakadásaival kellett megküzdeniük.
Lényeges tanulságok a COVID-19 idejéről
A gyártók változatos és összetett kihívásokkal néznek szembe. A világjárvány közvetetten ugyan, de rámutatott, hogy az ellátási láncok túl hosszúak és összetettek, gyakran egyetlen ellátási forrástól függenek. A gyártók most arra törekszenek, hogy csökkentsék a komplexitást és fokozzák ellátási láncaik agilitását. A világjárvány utáni korszakban a termelés fő szereplőinek képesnek kell lenniük a távmunka vagy akár a „light out” – azaz teljesen automatizált – gyártás ideiglenes támogatására a versenyképes termelési ütem fenntartása érdekében.

Digitális prioritások a rugalmas gyárak és ellátási láncok számára
Természetesen nem a digitális technológiák bevezetéséről van szó. Az Ipar 5.0 megköveteli a gyártóktól, hogy sok esetben az embert helyezzék a középpontba annak érdekében, hogy a gépek zökkenőmentesen működjenek és a különleges emberi szakértelem mellett magas szintű pontosságot és hatékonyságot biztosítsanak.
Felhőszolgáltatás az agilis műveletek támogatására
Az agilis műveletek a teljes szervezeten belüli, valós idejű láthatósággal kezdődnek. A vezetőknek holisztikus áttekintésre van szükségük kezdve az irodákkal és gyárakkal, folytatva a termelést segítő gépekkel és az azokat irányító számítógépekkel, valamint a beszállítók és forgalmazók összekapcsolt hálózatával. Átfogó felhőszolgáltatások és komplett eszközök sora segítik az adatok összekapcsolását a szervezeten belül, így a vezetők valós idejű ismereteket kapnak a kínálat és a kereslet ingadozásairól, a munkaerő rendelkezésre állásáról, a gépek karbantartásáról és még sok másról. Ez a fajta információ a gyártási agilitás és rugalmasság döntő alapja.

“A rengeteg információ mit sem ér akkor, ha nem megfelelő a feldolgozása. Ehhez a különféle digitális szolgáltatások mellett elengedhetetlenek az elemzéseket készítő és azok szerkesztését, formálását és prezentálását biztosító munkaállomások és laptopok.” – Győri Attila, Az ASUS Magyarország Country Managere.
Csakúgy, mint az Expertbook laptop-sorozat, az ASUS Expertcenter termékcsalád is ipari szabványos minőségi termékeket vonultat fel és kifejezetten az üzleti igények kielégítésére készült. Emiatt például minden ASUS Expertcenter és Expertbook termék megfelel a MIL-STD 810G amerikai katonai szabvány szerinti tartóssági tesztnek.
(x)
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








