Bár szívesebben tájékozódik a közigazgatási szervek honlapjáról a hazai lakosság, mint az uniós átlag, az online ügyintézés lehetősége kisebb mértékben biztosított.
A magyarok 16 százaléka tett valamilyen fogadalmat újévkor, ám ezek nem kevesebb mint 41 százalékát már január első hete után rögtön megszegték – derült ki egy friss reprezentatív kutatásból. A legtöbben a táplálkozási szokásaikon változtatnának és többet mozognának vagy sportolnának, emellett minden második fogadalomtevő spórolni is próbál ebben az évben. Az önmaguknak tett ígéretek megtartásában sokan okoseszközökre támaszkodnak: a sportolási és egészségügyi célra is használható okosórák forgalma január első napjaiban értékben csaknem harmadával haladta meg a tavalyi értéket és ez a tendencia várhatóan folytatódni fog.
Közel minden ötödik magyar (16 százalék) tett valamilyen fogadalmat újévkor – mutatott rá a MediaMarkt megbízásából a Pulzus kutatócég által készített friss reprezentatív felmérés. A fogadalomtétel a nők körében valamivel népszerűbb, 20 százalékuk tett ilyen ígéretet, ez az arány a férfiaknál csupán 12 százalék. A fogadalomtevők közel felének elhatározása ugyanakkor már január második felében megingott: 6 százalék ugyanis felhagyott a terveivel, 35 százalék pedig ugyan az év első napjaiban legalább egyszer már megszegte a fogadalmát, de ettől még igyekszik tartani magát a kitűzött céljához A megkérdezettek valamivel több mint negyede (26 százalék) továbbra is szigorúan ragaszkodik az elhatározásához.
A legnépszerűbb fogadalom a fogyókúra, illetve az egészséges táplálkozás (61 százalék). Minden második megkérdezett (51 százalék) arra vállalkozott, hogy többet mozog vagy sportol ebben az évben; a harmadik legnépszerűbb ígéret pedig a spórolás volt. Minden negyedik megkérdezett a családjával is több időt szeretne tölteni, de népszerűek tanulási és lakáscélok, közel 20 százalék pedig az életét szeretné némileg rendszerezettebbé alakítani.
A wellness, ideértve például az egészségmegőrzést, a rendszeres mozgást és sportolást vagy az egészséges táplálkozást, mára egy másfél billió dolláros iparággá vált, 1számolatlanul sok ingyenes és fizetős applikáció áll a vásárlók segítségére az életmódváltásban, így a MediaMarkt kíváncsi volt arra is, milyen mértékben támaszkodnak okoseszközökre a magyarok a fogadalmaik megtartásában. Kiderült, hogy a megkérdezettek közel háromnegyede (74 százalék) használ valamilyen digitális eszközt erre a célra, háromból ketten pedig kifejezetten okoseszközökkel, például okostelefonnal, -órával vagy -karkötővel emlékeztetik magukat, illetve követik nyomon a fogadalmukat.
A kutatás számai összhangban vannak a MediaMarkt forgalmi adataival - írja közelményében a vállalat. Miközben az okostelefonok már hosszú évek óta a legnépszerűbb termékek közé tartoznak, okosórákból idén január első napjaiban 61 százalékkal többet adtak el, mint a múlt év azonos időszakában, ezt a népszerűséget látják a valamivel olcsóbb, de fitneszcélokra kiválóan használható okoskarkötők körében is, ebben a termékkategóriában 20 százalékos volt a forgalomnövekedés.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az okosórák keresettebbek a vásárlóink körében, mint a karkötők, vélhetően azért, mert azon túl, hogy egy ilyen eszköz – például a pulzusmérés, lépésszámlálás lehetőségével – kiváló segítség az egészségmegőrzésben, akár a telefonunkat is helyettesítheti, hiszen hívást is fogadhatunk vele, bizonyos új modellek vérnyomás, véroxigén szint mérésére, sőt EKG mérésre alkalmasak
– mondta el a MediaMarkt forgalmi adatai alapján Felfalusi Judit kategóriamenedzser. „A kínálat mára nagyon gazdaggá vált, a funkciók termékenként, terméktípusonként különbözőek lehetnek – így a vásárlói döntés nem is olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Ugyanakkor az áruházi szaktanácsadóink minden vásárlónknak készséggel segítenek a saját életmód céljaikhoz, újévi fogadalmukhoz és az anyagi lehetőségekhez legjobban illeszkedő eszköz kiválasztásában” – zárta gondolatait a szakember.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.