Michael Schumacher nyolc egyedi luxusórája, melyek összértéke meghaladhatja a 4,8 millió dollárt, árverésre kerül.
A legfrissebb felmérések szerint négyből három internetet használó magyar felnőtt vásárolt már a világhálón. A magyar online vásárló általában bankkártyával fizet, és főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamely webshopban.
A GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányának legfrissebb adatai szerint négyből három magyar internetező vásárolt már valaha online felületen. A világhálót használó 18-49 éves lakosság körében 76 százalék használta vásárlásra valamely online platformot, 28 százalék havonta vásárol az interneten, míg mintegy minden ötödik vásárló havi rendszerességgel intéz beszerzést a neten elektronikus fizetési mód alkalmazásával.
A legtöbbek által és az adott kategóriában legnagyobb arányban online rendelt termékek, szolgáltatások közé tartoznak a könyvek; az üdülés, utazás és nyaralás; a színház-, mozi- és koncertjegyek, valamint a számítástechnikai eszközök, a biztosítások, melyet online megkötők aránya viszont a tavalyi 29 százalékról 26 százalékra mérséklődött idén.
Egyre jobban szeretünk kártyával fizetni
A kutatás az online vásárláskor alkalmazott fizetési módozatokról is információt gyűjtött. A 2013. évi adatok alapján kiderült, hogy közel minden második válaszadó (48 százalék) fizetett már a bankkártya adatok online megadásával, miközben 2012-ben arányuk 43, 2011-ben pedig 44 százalékra volt tehető. Egyben ez a legtöbbek által választott fizetési mód. Emeltdíjas SMS segítségével minden harmadik megkérdezett , mobilvásárlás során pedig SIM kártya segítségével minden negyedik válaszadó egyenlítette ki számláját. Az elektronikus pénztárcát, illetve webkártyát alkalmazók aránya viszonylag meredeken emelkedik: 2011-ben 11, 2012-ben 17, 2013-ban pedig már 22 százalék választotta ezt a lehetőséget. Mobil bankolásról az internethasználók 17 százaléka számolt be.
Kis odafigyeléssel biztonságosan használhatjuk kártyánkat online vásárlásnál
Mivel egyre többet vásárolunk a neten, és egyre jobban bízunk az online fizetési módokban, a kártyabiztonság szempontjából az internetre nagyobb figyelmet kell szentelni, legyen szó vásárlásról, szállás-vagy repülőjegy-foglalásról. Kis odafigyeléssel teljesen biztonságosan használhatjuk bankkártyánkat a netes vásárlásnál is.
Interneten megrendelt termék bankkártyával történő fizetésre valamennyi, előlapján dombornyomású, védjeggyel ellátott (pl. MasterCard, Visa, stb.) kártya alkalmas, de a bankok kínálnak speciális internetes (esetenként fizikai formában nem létező, virtuális) kártyák is. Utóbbiak azért számítanak jó eszköznek a netes vásárláshoz, mert csak az oda átvezetett összeget használják, nem tudunk például túlköltekezni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Alapvetően különbséget kell tennünk külföldi, illetve magyar székhelyű online kereskedő között. A hazai oldalak nagy része egészen más felépítésű, mint ami megszokott a világban, technológiai szempontból. Nagyon sok külföldi oldal úgy működik, hogy a kereskedő oldalán adom meg a kártyaszámot, a szállítási címet - ez pedig jelenthet egy olyan kockázatot, hogy ha ott nem megfelelően kezelik az adatokat, adatvesztés következhet be (természetesen világszerte komoly szabályozási rendszer működik ennek elkerülésére).
A magyar oldalak annyiban mások, hogy általában a fizetés nem a kereskedő oldalán történik meg, hanem az ügyfelet átirányítják a banki fizető oldalra. A banki oldalak pedig adatbiztonsági szempontból magasabb szinten állnak, azaz ha banknál van az adat, jobban megbízhatunk abban, hogy az nem kompromittálódik a tranzakció folyamán. Nálunk tehát a személyes adatok szétválnak a kártyaadatoktól, és ezekhez nem fér hozzá a kereskedő.
Egy honlapról ugyanakkor nem egyszerű megállapítani, hogy átverős-e, vagy sem, lenyúlja-e a pénzünket, vagy meg akarja szerezni kártyánk adatait. Nagyon fontos, hogy olyan honlapokat használjunk, amelyeket már korábbról ismerünk. Ha hirtelen találunk egy oldalt, valami megtetszik, és elkezdünk rajta vásárolni, érdemes előbb leellenőrizni, várni a vásárlással, megfigyelni azt, hogy egy hónappal később is ugyanazokat a körülményeket tudja-e felmutatni, mint amit korábban láttunk.
Érdemes összehasonlítani, hogy megvannak-e azok a biztonsági jelek és előírások, amelyeket egy ilyen vásárláskor az embernek érdemes figyelembe venni. Ilyen például, hogy van-e ügyfélszolgálat, telefonszám, cím, tulajdonos, üzemeltető, stb. - ezek, illetve ezek hiánya árulkodó jelek lehetnek. A weben egyre több helyen jelenik meg a kártyatársaságok biztonságos fizetőoldalt jelölő szimbóluma.
Komolyan ez a legnépszerűbb emoji Magyarországon? Sokan nem is tudják, mit jelent valójában ez a jel
A mosolygó fej vajon kedves vagy negatív jelző? Mit jelenthet a vörös zászló, a bohóc vagy a barack?
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború