Ha a 2000-es évek elején digitális fényképezőgépet használtál, jó eséllyel mára egész életfejezeteid tűntek el.
A kutatások szerint egyértelműen fejlődik a magyar kártyahasználat, nő a fogyasztói tudatosság, és a plasztik egyre fontosabb szerepet játszik a magyar felhasználók életében. Egyértelműen tudatosabban használjuk kártyánkat: a bankkártyás vásárlók, tudatos kártyabirtokosok aránya egy év alatt 35 százalékról 40 százalékra nőtt, míg a rendszeres ATM-használók száma folyamatosan csökkent.
A pozitív folyamatok a külföldi kártyahasználatban is megfigyelhetők: a rendszeres utazók között ma már jóval magasabb azok aránya, akik tudják, bankkártyájukat a magyar határon túl is elfogadják. Ennél is fontosabb, hogy egyre sokszínűbb a külföldi kártyahasználat. Elsősorban a kis üzletek népszerűsége nőtt (pl. egyre több éttermi, taxi, stb. számlát fizetünk kártyával) és gyakori, hogy a külföldi utazások során is a plasztik használatával váltunk jegyet az ottani tömegközlekedésre.
A legszembetűnőbb fejlődés mégis az internetes fizetés területén figyelhető meg. Itt több mint tizedével nőtt azon kártyabirtokosok aránya, akik biztosan tudják, hogy bankkártyájuk az interneten is használható, és jelentős a növekedés az aktív online vásárlók között is. Ráadásul a kártyahasználat az emelkedő tranzakciós illeték ellen is védelmet nyújt, így a tudatos fogyasztók egyre kevésbé hagyhatják figyelmen kívül az elektronikus fizetési módokat.
Nem véletlen tehát, hogy nyáron kimondottan megnő a kártyahasználat fontosságának hangsúlyozása. A következő héten a Pénzcentrum.hu ehhez ad tanácsokat olvasóinak. Cikkeinkben megmutatjuk, mire érdemes figyelni a külföldi kártyahasználatnál, tippeket, tanácsokat adunk a biztonságos kártyahasználathoz, megmutatjuk, mire érdemes figyelni az online vásárlásoknál, sorra vesszük a hazai bankok hitelkártyái által nyújtott lehetőségeket, sőt, arról is beszélünk, mire jó a bankkártyánkhoz kapcsolódó biztosítás.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








