Ezen a héten volt telitalálatos szelvény a Skandináv lottón, egyvalaki 216 286 005 forintot nyert!
A Magyar Fürdőszövetség bejelentése szerint 2024-ben átlagosan 5 százalékkal emelkednek a hazai fürdőbelépők árai, ami jelentősen elmarad a korábbi évek drágulásától. Ugyanakkor a tb-támogatott fürdőgyógyászati kezelések magas önrésze miatt egyre kevesebben engedhetik meg maguknak a fürdőkúrákat.
A Magyar Fürdőszövetség a víz világnapja alkalmából tartott sajtótájékoztatóján ismertette a hazai fürdőágazat helyzetét és kilátásait. A szakmai szervezet hangsúlyozta, hogy a magyarországi fürdők továbbra is meghatározó szerepet töltenek be a hazai turizmusban.
A 2024-es látogatószám mindössze 5 százalékos növekedést mutat az előző évhez képest, és még mindig 10 százalékkal elmarad a 2019-es rekordévtől, amikor 33 millió vendéget fogadtak a létesítmények. Zámbori Péter, a szövetség alelnöke kiemelte, hogy különösen a gyógyászati célú látogatások száma csökkent, mivel a 80-160 ezer forintos önrész sokak számára megfizethetetlen - számol be a Világgazdaság.
Míg a belépőjegyek ára 2024-ben átlagosan 5 százalékkal emelkedik, az egy főre jutó nettó átlagár 2019 óta 75 százalékkal nőtt. A jelenlegi közel 4000 forintos nettó átlagár azonban még mindig versenyképes a régióban, ahol a szlovák és román fürdők átlagosan 15 eurós, az osztrák létesítmények pedig akár 38 eurós belépődíjat is felszámolnak.
A külföldi turisták utazási döntéseiben 70-80 százalékban szerepelnek motivációs tényezőként a magyar fürdők. A tulajdonosoknak ugyanakkor egyensúlyozniuk kell a szociális szempontok és a gazdaságos működtetés között. Budapesten például a Zsigmondy-kártya segít abban, hogy a helyiek ne szoruljanak ki a történelmi gyógyfürdőkből.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az ágazat számára pozitív fejlemény, hogy Láng Róbert személyében kormányzati szinten is képviseletet kapott az egészségturizmus. A szakma előtt álló kihívások között szerepel az infláció és az energiaárak kezelése, valamint a munkaerőhiány megoldása. A fürdők önkéntes minősítési rendszere és a szolgáltatások folyamatos fejlesztése pedig a versenyképesség megőrzését szolgálja a régióban.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








