Nem igazán villoghatnak a fizetésükkel a tűzoltók, az illetményalap tíz éve nem emelkedett - ezt mondta a Pénzcentrumnak Salamon Lajos szakszervezeti elnök.
Ne remélje, hogy megszabadul a könyvektől - ez volt Umberto Eco egyik esszégyűjteményének címe, és úgy tűnik, hogy a néhány éve elhunyt polihisztor remek jósnak bizonyult. Az Eurostat legfrissebb statisztikájából az derül ki, hogy Európában még eszük ágában sincs az embereknek letenni a könyveket annak ellenére sem, hogy már sokan és sokszor jósolták a könyvek halálát. De kik olvasnak többet?
Augusztus kilencedikén tartják minden évben a Könyvbarátok Világnapját. Magyarországon persze ez nem hivatalos ünnep, de rengeteg könyvtár vagy akár könyvesbolt is felhívta rá a figyelmünket a világnap körül, és persze sokan olvasással "ünneplik" ezt a napot is.
Gyakran elhangzó dolog szokott lenni, hogy az internet egyre nagyobb térhódításával már alig valaki olvas, és mivel szinte minden megtalálható, a klasszikus könyveknek már régen leáldozott. Egy új adatsorból most kiderült, hogy nem csak Magyarországon, de az egész EU-ban még mindig népszerű az olvasás, rengetegen vannak olyanok, akik még mindig szívesen olvasnak, ráadásul nem is keveset. De pontosan hogyan áll hazánk a könyvmolyok sorrendjében, mennyit olvasunk? Ennek jártunk utána.
Kik olvasnak legtöbbet?
Az Eurostat most közzétett adatai szerint a legtöbbet Svájcban olvasnak az emberek - legalábbis ha azt nézzük, hogy kik olvastak a 2022-es kérdőívezéshez képest az előző 12 hónapban 10 vagy több könyvet. Az alpesi országban a megkérdezettek 28 százaléka tett így.
Ha azt az adatot nézzük, hogy ki olvasott bármennyit is a kérdéses időszakban, akkor Luxemburg vezet 78 százalékkal. A második Dánia, a harmadik pedig Észtország ebben az összevetésben. A legkevesebbet 2021-2022 között a románok, a ciprusiak és az olaszok vettek könyvet a kezükbe.
Középmezőnyben a magyarok
Magyarország nagyjából a középmezőnybe tartozik, mint azt a fenti ábrán meg is mutattuk. A megkérdezettek 29 százaléka 5 vagy kevesebb könyvet olvasott el a kérdéses időszakban: 12,2 százalékuk 5-9 közötti könyvet olvastak, 10-et vagy többet pedig 10 százalékuk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az a felmérésből nem derült ki, hogy országra bontva mi a helyzet a korosztályokkal és a nemekkel. Az EU-ban azonban jól körülhatárolhatóan látszanak a törésvonalak: a legtöbbet a 16-29 közöttiek olvassák, és összességében a nők többször vesznek könyvet a kezükbe. A legkevesebbet pedig a 65 év felettiek - vagyis nagyon úgy tűnik, már nem állja meg a helyét az a gyakran hangoztatott mondás, hogy az idősebbekben jobban benne van az olvasás, mert az ő fiatalkorukban még nem volt internet.
Itt a CashTag könyvajánlója!
A közelmúltban számos alkalommal felmerült a kérdés, hogy van-e helye még a könyveknek, és egyáltalán az embereknek igénye még az olvasásra. Az internet megjelenésével, terjedésével a közösségi médiában az olvasás valamelyest háttérbe szorult, de ahogy a Pénzcentrum nemrég megjelent cikkéből is kiderül, a könyvpiac köszöni szépen, jól van.
A Pénzcentrum videoblogja, a CashTag legutóbbi adásában saját könyvajánlót is készített, amelyeket jó szívvel ajánlunk a nyár megmaradt részére - leginkább pénzügyi-befektetési témákban. Az ajánlót a fenti videodobozra kattintva máris újranézheted:
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.
-
Új vásárlók a magyar drogériákban: így változott meg a piac
A drogérialáncok nem csak hazánkban, Európa többi országában is dinamikusabban fejlődnek, mint a többi lánc.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.