A hidegpárna miatt napokig marad a szürkeség, a karácsony pedig az átlagosnál melegebb lehet.
Elindultak az év végi akciók a Lidl-ben, aminek keretében már most megvehetjük a szilveszteri tűzijátékot az áruházláncban. A párszáz forintos patronoktól egészen a több tízezer forintos rakétákig tudunk válogatni -- szúrta ki a Pénzcentrum a Lidl akciós újságában.
Jövőhét szerdától, azaz december 28-tól már kaphatóak tűzijátékok a Lidl üzleteiben, így a szilveszteri buli előtt mindenki be tud tárazni a kedvenc tűzijátékából. Ráadásul az áruházlánc 28-án és 29-én extra kedvezménnyel árulja a szilveszter elengedhetetlen kellékét.
A választék pedig a fajtát és az árat illetően is hatalmas: a 399 forintos pattogó egérkétől (december 28-án mindössze 299 forint az 50 darabos csomag), az 519 forintos (december 28-29-én 449 forintba kerül a 12 darab) Durranós sikolyon át szinte bármit megkapunk. A legdrágábban kapható termék a Superpower elnevezésű, 90 ezer forintos tűzijáték, ami 165 lövésre képes és nagy előnye, hogy a többi termékkel ellentétben egész évben használható.
Na de nézzük – a teljesség igénye nélkül –, hogy miből is válogathatunk:
- a 25 lövésre képes Greek Warrior darabja 69999 forintba kerül
- a Taifun nevű tűzijáték 4999 forintba kerül, a csomagban pedig összesen 5 darab van
- a 100 lövésre alkalmas Jaguar darabja 28990 forintba kerül
- a 150 lövéses Leopard viszont már 43999 forint
- az olcsóbb kategóriát képviseli a 25 lövéses Big star, ami 6999 forintba kerül (a december 28-29-ei akció keretében 6399 forintért tudjuk megvenni)
- A Pearl Harbor, Zero és Iowa fantázianévre hallgató rakéták csomagja 11999 forintba kerül, de ha 2-őt veszünk belőle a harmadikat megkapjuk ingyen, ráadásul itt is érvényes a december 28-29-ei akció, aminek keretében 9999 forintba kerül
- a Varázsvirág fantázianévre hallgató tűzijáték 699 forintba kerül

Ezt fontos tudni!
Az akciós újságban is feltüntették, hogy melyik termék milyen kategóriába tartozik, aminek óriási jelentősége van! A hármas kategóriába tartozó termékek esetében mindenképpen oda kell fogyelnünk arra, hogy ha december 31-én este 6 és január 1. reggel 6 között nem használtuk fel azokat (ugyais csak ekkor engedélyezett), vagy hibás volt a termék, akkor legkésőbb január 5-e éjfélig vissza kell vinnünk a forgalmazóhoz.
A III. osztályba tartozó pirotechnikai eszközök birtoklása szabálysértésnek minősül, azaz akár 150 ezer forintos büntetést is kaphatunk, ha elfelejtjük időre visszavinni, és elkapnak a hatóságok.
Az I. és II. osztályba tartozó tűzijátékok egész évben használhatók, tárolhatók és vásárolhatók, és csak abban az esetben kell visszavinni a forgalmazónak, ha az hibásat vettünk. Ahogy a Lidl újságban is látható, korhatárhoz van kötve a megvásárlásuk.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az I-eshez nem kell semmiféle engedély, minden 14 év feletti megveheti és tárolhatja őket, maximum egy kilogramm össztömegig - viszont 14 éven aluliak csak nagykorú felügyeletével használhatják őket. A második kategóriás termékeket 16 éven felüliek vehetik meg, és tárolhatják. Itt is él a maximum egy kilós határ.
A III-as kategóriába tartozó tűzijátékokat viszont csak nagykorú személyek vehetik meg és tárolhatják. A vásárlás csak és kizárólag december 28 és 31 között engedélyezett! Egy időben és helyen 3 kiló összes nettó hatóanyag-tartalomig tárolhatók.
A Pénzcentrum nagy Boldogságtesztje 2022
Alig heverte ki a világ a pandémiát, februárban máris kitört az orosz-ukrán háború a szomszédunkban, emelkednek a vállalkozások és a háztartások energiaköltségei, nem mellesleg évtizedes rekordokat döntöget az infláció Magyarországon, egyes élelmiszerek pedig Európán belül nálunk emelkednek a legyorsabban. Egy ilyen mozgalmas, kiszámíthatatlan év végén kíváncsiak vagyunk hogy érzik magukat a magyarok, mi befolyásolja leginkább azt, hogy boldogok-e. Most elsősorban egy általános elégedettségi szintet értünk a fogalom alatt, kérdéseinkkel igyekeztünk lefedni egy átlagos élet minden szegmensét: munka, magánélet, közélethez való viszony. A tavalyi év után idén is felmérjük, boldog nép-e a magyar. Ha van 5 perced, és segítenéd a munkánkat, töltsd ki!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








