Miközben az innováció tovább gyorsult, azt is lehet látni, hogy a vásárlók egyre tudatosabban mérlegelik, mikor és mire érdemes költeni.
Új riasztási rendszer bevezetését tervezi a kormány, amely a jelenlegi SMS-alapú tájékoztatás mellett push-üzenetekkel is értesítené a lakosságot veszélyhelyzetekben. A Semjén Zsolt által benyújtott törvényjavaslat célja a fejlettebb technikai lehetőségek kihasználása a válsághelyzeti kommunikációban- vette észre a 24.hu.
Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes április 17-én terjesztett az Országgyűlés elé egy átfogó salátatörvényt, amely "A belügyi feladatellátás hatékonyságát támogató és a kapcsolati erőszak elleni küzdelmet erősítő törvények módosításáról" címet viseli. A 77 oldalas dokumentum számos területet érint a kábítószer-ellenes küzdelemtől a távoltartási rendelkezések ellenőrzésén át a sportrendezvények biztonságáig.
A javaslat egyik fontos eleme egy új típusú riasztási rendszer jogi alapjainak megteremtése. A tervezet megfogalmazása szerint a rendszer "konkrét célja, hogy a jelenleg működő riasztási és veszélyhelyzeti sms-tájékoztatáshoz képest a fejlettebb technikai lehetőségeket alkalmazó rendszer kiépítésére kerüljön sor."
A részletes vitánál tartó törvényjavaslat pontos technikai részleteiről egyelőre kevés információ áll rendelkezésre. Adatvédelmi és informatikai jogi szakértők bevonásával vizsgáltuk meg, mit jelenthet ez a gyakorlatban, és milyen előnyökkel járhat a 2013-ban alkalmazott SMS-es tájékoztatáshoz képest, amikor a Belügyminisztérium az "üljön át egy másik autóba" üzenettel próbálta tájékoztatni a lakosságot.
Dr. Németh Ádám informatikai jogra specializálódott ügyvéd megkeresésünkre kifejtette, hogy az előterjesztés alapján a jelenlegi SMS-alapú tájékoztatási rendszer továbbra is működne, ezt egészítenék ki egy olyan megoldással, amely feltehetően push-üzenetként juttatna el információkat a mobiltelefonok tulajdonosaihoz váratlan biztonsági események, például természeti katasztrófák vagy terrortámadások esetén. A rendszer pontos technikai megvalósításáról egyelőre nincs részletes információ.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








