A Kreml álláspontja változatlanul merev, miközben az Egyesült Államok egyre intenzívebben próbál diplomáciai megoldást találni a konfliktusra.
Itt tartunk, jöhetnek a fejadagok itthon? Elkészült a kormány listája: ennyi liszt, cukor, WC-papír jár havonta
A háborús történetekből lehet ismerős az a lista, amely most felkerült a kormány honlapjára. Minden magyar állampolgárnak járna egy sor dolog, de ehhez katasztrófának kell bekövetkeznie.
Védelemgazdasági tervezéshez készített el egy listát a Gazdaságfejlesztési Minisztérium, amely rendkívüli helyzetben lépne életbe. A kormány honlapjára felkerült dokumentum értelmében ha háború törtne ki az ország területén, illetve természeti katasztrófa esetén egy olyan rendszer lépne életbe, mely minden állampolgárnak egy meghatározott havi fejadagot biztosítana.
A lista szerint az alapvető élelmiszerek mellett a legszükségesebb hétköznapi dolgok is automatikusan, ingyen járnának. Hovatovább ha megnézzük a listát, akkor olybá tűnhet, mintha a kormány tényleg komolyan készülne arra, hogy valami rossz fog történni - a lista ismerős lehet a nagyszüleink által emlegetett háborús időkből.
Egy magyar állampolgárnak minden hónapban járnának a következő dolgozok az ellátmányban:
- 3 kg csontos nyers hús és vágott baromfi,
- 1,5 kg zsiradék,
- 2 kg liszt,
- 0,5 kg cukor,
- 9 kg kenyér,
- 11 l tej,
- 1 kg mosó- és mosogatószer,
- 120 l ivóvíz,
- 1 kg húskészítmény,
- 15 db tojás,
- 2,5 kg főzelékkonzerv,
- 2 kg gyümölcsbefőtt,
- 1 kg savanyúság.
- 0,25 kg élesztő,
- 0,15 kg só,
- 0,15 kg szappan,
- 1 kg gyertya,
- 4 doboz gyufa,
- 0,3 fogkefe,
- 40 ml fogkrém,
- 6 tekercs toalettpapír,
- 0,25 l alkoholos kézfertőtlenítő,
- 0,3 kg egészségügyi vatta.
És hogy pontosan milyen esetben kell arra számítani, hogy ezt meg is kapjuk majd: Erre is van egy lista, a következő esetekben fog erre sor kerülni:
- fegyveres konfliktus vagy annak veszélye jellegű gazdaságmozgósítási helyzet,
- szövetséges erők támogatása jellegű gazdaságmozgósítási helyzet,
- egészségügyi jellegű gazdaságmozgósítási helyzet,
- katasztrófa jellegű gazdaságmozgósítási helyzet,
- ágazati válsághelyzet jellegű gazdaságmozgósítási helyzet,
- illetve humanitárius jellegű gazdaságmozgósítási helyzet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








