Több mint egy évtizednyi üresen állás után ismét árverésre bocsátották Salgótarján egykori ikonikus szállodáját, a Karancs Hotelt.
Ugyan ezer főre vetítve több lakásvásárló kerül ki a fiatal korosztályból, mint az idősekéből, a nyugdíjas vásárlóerő jelenléte sem elhanyagolható az ingatlanpiacon, hiszen az élethelyzet-változások őket is költözésre ösztönzik - írja a Magyar Nemzet. Bár az albérletpiacon gyakorlatilag nem találkozunk velük, tapasztalatuk azonban kézzelfogható segítség lehet az első lakást vásárló családtagjuknak.
Az idősek élethelyzet-változás miatt költöznek leginkább, jellemzően nagyobb ingatlanból kisebbe – mondta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője a lapnak. A kisebbe költözés nem vagy nem csupán azt jelenti, hogy ne tudnák fenntartani és gondozni a lakást, házat. A költözés motivációja a szakértő szerint sokkal inkább a gyerekek önállósodása vagy az, hogy az idősebb közelebb költözzön a családtagjaihoz, de akad példa összeköltözésre is.
Baláogh László szerint gyakori az olyan élethelyzet is, amikor a nyugdíjas családtag anyagilag vagy tapasztalatával támogatja a hozzátartozóit. Ekkor mint vásárlóerő közvetlenül nem jelenik meg az ingatlanpiacon, ám a sokat látott szülő vagy nagyszülő tudása végül meghatározhatja az ingatlanvásárlást vagy -választást. Mivel a hazai nyugdíjas vásárlóréteg legmeghatározóbb ingatlanvásárlási motivációja a családi szál, a szakértő szerint e vevőkör jelenléte nem kapcsolható kiemelten egyetlen régióhoz sem - véli a szakértő, hiszen hiába vágyik például valaki a fővárosból a Tisza-tó környékére, ha a családja az ország nyugati részén telepedett le.
A külföldi nyugdíjasok esetében viszont már tetten érhető a lokáció jelentősége
– mutatott rá Balogh László és ismertette, hogy a 2021-es adatok szerint a Németországból érkező ingatlanvásárlók közel negyede 65 éves vagy annál idősebb. A németek kifejezetten a Dunántúlt és a Balatont, illetve a fővárost keresik - mondta, hozzátéve: nem elhanyagolható szempont a közbiztonság és a megélhetés sem, hiszen az euróban folyósított német nyugdíj vásárlóereje itthon jóval magasabb.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A holland vásárlók 22 százaléka volt nyugdíjas 2021-ben, de kevésbé keresték a fővárost, mint a németországi vásárlók. A svájci vevőkör is érdekes: kicsivel több mint ötödük 65 éves vagy annál idősebb; a svájciak 14 százaléka választotta Budapestet. Magyarország az árai és a Dunántúl biztonságossága, nosztalgiafaktora miatt egyértelműen az európai nyugdíjasok célpontja lehet a szakértő szerint.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








